کد خبر : 37689
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 خرداد 1398- 14: 18

تندیس دکتر «ابریشم چیان» در دانشگاه گیلان رونمایی شد

تندیس دکتر «ابریشم چیان» در دانشگاه گیلان رونمایی شد

تندیس دکتر ابریشم چیان امروز(۲۱ خرداد) در دانشگاه گیلان رونمایی شد.

به گزارش گیلانستان «احمد رضی» امروز (سه‌شنبه، ۲۱ خرداد) در گردهمایی حامیان، خیرین و واقفین آموزش عالی کشور در تالار حکمت دانشگاه گیلان گفت: علم و دانش رکن اصلی توسعه است.

رییس دانشگاه گیلان با بیان اینکه دانشگاه پایگاه رشد انسانی است گفت: خیرین بسیاری در پروژه‌های مختلف این دانشگاه مشارکت و همکاری کرده و در رشد، شکوفایی و ایجاد فضای آموزشیمناسب برای دانشجویان تاثیرگذار بودند.

رضی اذعان کرد: خیرین این دانشگاه خود درسی مکتوب برای دانشجویان بوده و بسیار هوشمندانه در راستای ارتقاء علم و دانش و توجه به نیروی انسانی گام نهادند که جای تقدیر و تشکر دارد.

در پایان این مراسم از تندیس دکتر میرجعفر ابریشم چیان در دانشگاه گیلان رونمایی شد.

گفتنی است، دکتر میرجعفر ابریشم‌چیان متولد ۲۰خرداد سال ۱۳۰۹ بود که وزارت علوم و تعلیمات عالیه در زمان قبل از انقلاب میزان تحصیلات وی را با درجه معادل دکترای شیمی و داروسازی ارزیابی کرده‌است؛ دکتر ابریشم چیان در امور عام‌المنفعه زیادی در استان در دانشگاه گیلان و بیمارستان آریا و … حضور داشت.این نیکوکار گیلانی با هزینه مالی خود در کار  تکمیل دانشکده علوم انسانی گیلانی شامل تالار، کلاس های آموزشی، بخش اداری، کتابخانه، آزمایشگاه و…به مساحت هفت هزار و ۵۰۰مربع  مشارکت داشت.

 

همچنین وی بالغ بر ۲ هزار جلد از کتاب‌های کتابخانۀ شخصی خود را به دانشگاه گیلان اهدا کرد. ابریشم‌چیان صبح جمعه(۱۸ اسفند) سال ۹۶ دار فانی را وداع گفته و در دانشکده علوم انسانی به حاک سپرده شود.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار