کد خبر : 53868
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 تیر 1399- 29: 11

رئیس بنیاد شهید انزلی خبر داد:

تنها بانوی جانباز ۷۰ درصد گیلان به همسر شهیدش پیوست

تنها بانوی جانباز ۷۰ درصد گیلان به همسر شهیدش پیوست

شهیده «طاهره صیاد ناهد» تنها بانوی جانباز ۷۰ درصد گیلان و همسر روحانی شهید «مرتضی خدادادی» نخستین شهید ترور بندرانزلی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

به گزارش گیلانستان، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بندرانزلی شامگاه چهارشنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این شهیده مکرمه تنها بانوی جانباز ۷۰ درصد گیلان بود که پس از تحمل سال‌ها درد و رنج امروز غروب به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

امیر نظری افزود: وی همسر روحانی شهید «مرتضی خدادادی»، نخستین شهید ترور بندرانزلی بود که در جریان ترور همسرش به دست گروهک منافقین در سال ۱۳۶۰ به درجه جانبازی نائل آمده بود.

وی ادامه داد: «شهیده صیاد ناهد» اسفند ماه سال گذشته در بیمارستان بستری شده بود که با تجویز پزشک مرخص و به منزل بازگشت اما از اواسط خردادماه سال جاری به دلیل عارضه سکته مغزی در یکی از بیمارستان‌های رشت بستری شده بود که غروب امروز به همسر شهیدش پیوست.

لازم به ذکر است؛ روحانی شهید مرتضی خدادادی در یازدهم شهریور سال ۱۳۶۰ با پرتاب نارنجک به منزلش از سوی گروهک منافقین، ترور و به شهادت رسید که همسر وی نیز در جریان این عملیات تروریستی از ناحیه دو پا مجروح و تنها جانباز ۷۰ درصد گیلان بود.

از این شهیده والامقام پنج فرزند پسر برجای مانده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار