کد خبر : 46194
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 دی 1398- 15: 11

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان:

تهیه آثار فرهنگی با موضوع «شهید سلیمانی» در استان گیلان‌

تهیه آثار فرهنگی با موضوع «شهید سلیمانی» در استان گیلان‌

آثاری با موضوع شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی شامل خاطرات و مستنداتی در همین راستا از فرماندهان، شهدای دفاع مقدس، رزمندگان و ایثارگران گیلانی به‌صورت کتاب و مستند تهیه می‌شود.

به گزارش گیلانستان به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، جمع‌آوری آثاری با موضوع شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی شامل خاطرات و مستنداتی در همین راستا از فرماندهان، شهدای دفاع مقدس، رزمندگان و ایثارگران گیلانی در این استان آغاز و فراخوان آن نیز به‌زودی اعلام می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان، پاسداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت و ایثارگری‌های آنان را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: این اداره کل قصد دارد در راستای عمل به رسالت خطیر خود مجموعه آثاری با موضوع شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را جمع‌آوری کند.

سرهنگ پاسدار عباس بایرامی با بیان اینکه آثار جمع‌آوری شده به صورت کتاب و یا مستند برای استفاده عموم مردم تهیه و تدوین می‌شوند تصریح کرد: تولید محتوا درباره شهدای دفاع مقدس، خاصه شهدای مقاومت و شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی از جمله اولویت‌هایی است که بنیاد حفظ آثار برای آن برنامه‌ریزی‌های دقیقی دارد.

وی حضور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در کنگره بزرگ هشت هزار شهید گیلان را تنها نمونه‌ای از پیوند عمیق مردم این استان با سردار دل‌ها دانست و ابراز داشت: بدون شک در طول دوران دفاع مقدس که گیلانی‌ها حضوری مستمر در آن داشتند مستندات زیادی در مورد ارتباط رزمندگان این استان با شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی وجود دارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان جمع‌آوری، صیانت و تولید محتوا از خاطرات رزمندگان این استان با شهید حاج قاسم سلیمانی را کاری ارزشمند و ماندگار تلقی کرد و گفت: جوانان و نسل‌های امروز ما که در صحنه دفاع از حریم‌آل‌الله درخشیدند باید با زندگی و سیره شهدای بزرگ اسلام و مقاومت بیشتر آشنا شوند.

بایرامی مستندسازی حوادث و وقایع متعدد مربوط به دفاع مقدس،‌ مبارزات مردم در زمان پیروزی انقلاب اسلامی و نقش تعیین‌کننده رزمندگان گیلانی در این اتفاقات را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: شناسایی این وقایع و ترویج آن در سطح جامعه،‌ اثرگذاری بسیار خوبی در سطح اقشار مختلف به ویژه جوانان خواهد داشت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان وجود منبع یا منابع موثق در حوزه ارزش‌های دفاع مقدس و جلوگیری از محو شدن آن‌ها را یکی از ضروریات جامعه دانست و عنوان کرد: یکی از کارهای زیربنایی در حوزه دفاع مقدس ورود به مباحث علمی و پژوهشی است که از اولویت‌های بسیار مهم این نهاد محسوب می‌شود.

وی خنثی شدن تمام نقشه‌های شومی که استکبار جهانی با سردمداری آمریکای جنایتکار علیه ملت‌های منطقه و مردم ایران اسلامی طرح‌ریزی کرده‌ است را مورد توجه قرار داد و گفت: تروریست‌های آمریکایی فکر می‌کردند با ترور شخصیت‌هایی نظیر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی می‌توانند جریان مقاومت را متوقف کنند اما شکست خوردند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار