کد خبر : 64140
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس:

توافق‌نامه پاریس عامل کاهش تولید برق در کشور/ دولت بدون مصوبه مجلس در حال اجرای توافق‌نامه پاریس است

توافق‌نامه پاریس عامل کاهش تولید برق در کشور/ دولت بدون مصوبه مجلس در حال اجرای توافق‌نامه پاریس است

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره شکایت انجام‌شده در خصوص غیرقانونی بودن سند INDC مرتبط با توافق پاریس گفت: اجرای این توافق‌نامه علیرغم اینکه هیچ خدمات و همچنین تکنولوژی در اختیار ایران قرار نمی‌دهد بلکه منجر به کاهش تولید برق در کشور می‌شود.

به گزارش گیلانستان، رسول فرخی میکال با بیان اینکه خاموشی‌های دی‌ماه در کشور مشکلاتی را برای برخی از واحدهای تولیدی کشور ایجاد کرده است، اظهار کرد: بخش اعظمی از کارکرد واحدهای تولیدی در کشور وابسته به برق بوده و خاموشی‌های پی‌درپی در دی و بعضاً بهمن‌ماه منجر به خسارات شدیدی به بخش تولیدی کشور شد.

وی با اشاره به شکایت انجام‌شده در خصوص غیرقانونی بودن سند INDC مرتبط با توافق پاریس گفت: ایران در سال ۹۴ و بر اساس توافق‌نامه پاریس تعهد داد در راستای مشارکت ملی در زمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای گام‌های مؤثری بردارد که این امر با تصویب هیئت‌وزیران و ابلاغ معاون اول رئیس‌جمهور اجرا شد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با تأکید بر چندوجهی بودن شکایت در خصوص غیرقانونی بودن سند INDC مرتبط با توافق پاریس بیان کرد: باید این وضعیت هرچه سریع‌تر در کشور مشخص شود لذا لازم است پاسخ‌های چند وزارت خانه ازجمله وزارت نیرو، نفت و سایر دستگاه‌ها و مرکز پژوهش‌های مجلس دریافت شود زیرا این شکایت چندوجهی بوده و ابتدا باید مشخص شود که مصوبه دولت مربوط به توافق پاریس است یا بر اساس کنوانسیون تغییرات اقلیمی که در دهه ۷۰ از طرف مجلس شورای اسلامی تصویب شده است.

فرخی با اذعان به اینکه دولت بدون مصوبه مجلس در حال اجرای توافق‌نامه پاریس است، تصریح کرد: کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای پیش‌زمینه توافق‌نامه پاریس بوده درحالی‌که ایران اصلاً به این توافق‌نامه نپیوسته و تصور این است برخی‌ها در دولت بدون مصوبه مجلس در حال اجرای این توافق‌نامه هستند.

وی یکی از دلایل خاموشی‌های ماه‌های اخیر کشور را مربوط به اجرای توافق‌نامه پاریس دانست و گفت: اجرای این توافق‌نامه علیرغم اینکه هیچ خدمات و همچنین تکنولوژی در اختیار ایران قرار نمی‌دهد بلکه منجر به کاهش تولید برق در کشور می‌شود.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار