کد خبر : 66003
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹

محمد حسین واثق کارگرنیا:

توجه به ابنیه های تاریخی رشت جذب گردشگر و ایجاد فرصت های جدید شغلی را به همراه دارد/ خطر ریزش ، تهدیدی برای گنجینه های تاریخی رشت

توجه به ابنیه های تاریخی رشت جذب گردشگر و ایجاد فرصت های جدید شغلی را به همراه دارد/ خطر ریزش ، تهدیدی برای گنجینه های تاریخی رشت

محمد حسین واثق کارگرنیا گفت: توجه به ابنیه های تاریخی و آداب و سنن بومی و محلی رشت ، جذب گردشگر و ایجاد فرصت های جدید شغلی و همچنین معرفی بهتر تاریخ و فرهنگ غنی این شهر و دیار را به همراه دارد.

به گزارش گیلانستان، محمدحسین واثق کارگرنیا با گرامیداشت ۲۸ اردیبهشت ، آغاز هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه افزود: شهر رشت به لحاظ فرهنگ غنی و تاریخچه پُر افتخار ، می تواند نسبت به ایجاد موزه هایی با عناوین مختلف اقدام کند و در بسیاری از دیگر شهرهای کشور شاهد برپایی موزه هایی تحت عنوان پوشش سنتی محلی و… هستیم.

وی با تاکید بر اینکه شهر رشت از ظرفیت های تاریخی و فرهنگی فراوانی برخوردار است گفت: نوع پوشش، غذا، موسیقی، پیشینه سیاسی و… مردمان رشت از دیر باز مورد توجه بوده و با پرداختن اصولی به هر کدام از این موارد می توان ، در کنار معرفی آداب و سنن بومی و محلی، نسبت به فراهم نمودن زمینه های جذب گردشگر و فرصت های جدید شغلی اقدام کرد.

واثق کارگرنیا با اشاره به اینکه ثبت عنوان رشت شهر خلاق خوراک در یونسکو یک حرکت بسیار خوب در راستای معرفی ظرفیت های بومی، محلی رشت بود تصریح کرد: این شهر می تواند با بهره مندی از نظرات کارشناسان توانمند و علاقمند به رشت، نسبت به ثبت ظرفیت های دیگر این شهر از جمله موسیقی و پوشش محلی و… در یونسکو نیز گام بردارد.

وی به ابنیه های تاریخی رشت اشاره کرد و گفت: خوشبختانه شهر رشت از این بابت نیز مغنی است و معتقدم با توجه و بازسازی اماکنی از جمله ساختمان ساعت شهرداری، ساختمان پست شهرداری، ساختمان دانشسرا و… می توان به رونق گردشگری و متعاقب آن ایجاد فرصت های شغلی گردشگر پسند اقدام کرد، اما در حال حاضر برخی از ابنیه های تاریخی در رشت حال و روز خوبی ندارند و خطر ریزش برخی از این گنجینه های تاریخی را تهدید می کند.

واثق کارگرنیا با بیان اینکه باید در حوزه معرفی ابنیه های تاریخی همچون خانه میرزا کوچک جنگلی و .. نیز تلاش مضاعف شود افزود: برخی از گردشگران نسبت به وجود چنین ابنیه هایی بی اطلاع هستند و معمولا گردشگران، مدت زمان کوتاهی در رشت ماندگار هستند.

وی به برند شهر رشت خلاق خوراک اشاره کرد و گفت: این برند باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد و با توجه به ثبت این عنوان در یونسکو می توان ، به جذب گردشگران خارجی با بهره مندی از این عنوان در شهر رشت توجه بیشتری معطوف شود و در حال حاضر برخی از کشورهای مسلمان با برند غذای حلال ، گام های بسیار خوبی در راستای جذب گردشگر برداشته اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار