کد خبر : 50893
تاریخ انتشار : شنبه 20 اردیبهشت 1399- 33: 11

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

توجه به اقتصاد مقاومتی پیش‌نیاز تحقق شعار سال/ کارخانه چوکا تالش قابلیت افزایش تولید محصول را دارد

توجه به اقتصاد مقاومتی پیش‌نیاز تحقق شعار سال/ کارخانه چوکا تالش قابلیت افزایش تولید محصول را دارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی شورای اسلامی با بیان اینکه پیش‌نیاز جهش تولید توجه به برنامه اقتصاد مقاومتی است گفت: باید دولت برای تحقق شعار سال ظرفیت کارخانجات را شناسایی کرده و با اولویت‌بندی‌های لازم نسبت به جهش تولید و افزایش محصولات آن اقدام کند.

به گزارش گیلانستان محمود شکری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ویروس کرونا توجه به جهش تولید را بسیار نمایان کرد، اظهار کرد: مسئله تولید یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم ایران است که توجه به آن بسیار به ایجاد اشتغال در کشور کمک کرده و باعث پیشرفت و به خودکفایی رسیدن کشور در بسیاری از حوزه‌ها می‌شود که نمونه بارز این امر را در مسئله اقتصاد مقاومتی شاهد بودیم.

وی پیش‌نیاز جهش تولید را توجه به برنامه اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: کشور تحت تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی قرارگرفته است و مقام معظم رهبری با ارائه برنامه اقتصاد مقاومتی راه هدایت و پیشرفت کشور را نشان داد و این امر باید موردتوجه مسؤولان قرار گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه یکی از دلایل مدیریت کرونا در کشور برنامه اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا بسیاری از کشورها که خود را قطب اقتصادی دنیا می‌دانستند با مشکل مواجه شده و تمام پروژه‌های عمرانی آنان تعطیل و فروشگاه‌های زنجیره‌ای‌شان خالی شد ولی در جمهوری اسلامی مردم هیچ‌گونه کمبود اقلام بهداشتی و مواد غذایی پیدا نکردند و‌ تنها دلیل آن توجه به برنامه اقتصاد مقاومتی بود.

شکری با اشاره به اقدامات مؤثر دولت در نیم دوم سال ۹۸ در خصوص رونق تولید افزود: در برنامه اقتصاد مقاومتی ظرفیت‌های تولید کشور شناسایی‌شده و در ادامه باید شاهد رونق تولید بودیم که خوشبختانه در ۶ ماه دوم سال ۹۸ اقدامات خوبی در این حوزه انجام شد و لازمه ادامه این روند اجرایی شدن شعار سال یعنی جهش تولید است.

وی با تأکید بر اینکه آمایش سرزمینی اطلاعات خوبی را به مسؤولان در خصوص ظرفیت‌های هر استان ارائه می‌دهد، بیان کرد: یکی از خلأهای وجود در اجرایی شدن برنامه اقتصاد مقاومتی و جهش تولید عدم داشتن یک آمایش سرزمینی است که لایحه آن آماده و به هیئت‌رئیسه مجلس ارائه‌شده است و بسیار امیدوارم در جلسات باقی‌مانده مفاد قانونی برنامه جهش تولید به تصویب مجلس برسد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی لازمه تحقیق شعار سال را اولویت‌بندی در تولید محصولات مختلف دانست و گفت: باید دولت برای تحقق شعار سال ظرفیت کارخانجات را شناسایی کرده و با اولویت‌بندی‌های لازم نسبت به جهش تولید و افزایش محصولات آن اقدام کند.

شکری با ابراز گله‌مندی از مشکلات کارخانه چوکا تالش تصریح کرد: کارخانه چوکا تالش یکی از قطب‌های تولید کاغذ در کشور و حتی خاورمیانه بوده است که اکنون به دلیل مشکلات عدیده مدیریتی و فرسوده‌شدن امکانات با ۱۰ الی ۲۰ درصد ظرفیت خود در حال انجام فعالیت است لذا دولت مس تواند در راستای اجرایی شدن جهش تولید ظرفیت تولید این کارخانه را به ۵۰ درصد برساند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار