کد خبر : 35055
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 اسفند 1397- 26: 11

توجه به حوزه‌های خدماتی اولویت سال ۹۸ شورای شهر رشت است

توجه به حوزه‌های خدماتی اولویت سال ۹۸ شورای شهر رشت است

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه توجه به حوزه‌های خدماتی اولویت سال ۹۸ شورای شهر رشت است گفت: اولویت ما در سال جدید این است که به حوزه‌های خدماتی مثل پسماند و زیباسازی فضای شهری توجه بیشتری کنیم.

به گزارش گیلانستان سید امیرحسین علوی شامگاه دوشنبه در هشتاد و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت اظهار داشت: سال ۹۷ با تمام فراز و نشیب‌ها و مشکلاتی که در کشور و استان داشتیم سپری شد و باید از فرصت باقیمانده برای خدمت کردن به مردم استفاده کنیم.

رئیس شورای شهر رشت در این جلسه با اشاره به مشکلات ناشی از عدم حضور شهردار در شهر رشت گفت: امیدوارم شهردار منتخب جدید بتواند در حوزه مدیریت و خدمات شهری با تلاش و کوشش بیشتر نواقص و کمبودهای به وجود آمده را برطرف کند.

وی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌های اقتصادی و سیاسی سال ۹۸ ممکن است سخت‌تر از امسال باشد تصریح کرد: امیدوارم با مدیریت درست، به‌کارگیری ایده‌ها و برنامه‌ها و تقویت عزم اعضای شورا بتوانیم روند خوبی در حوزه مدیریت شهری رشت به وجود بیاوریم.

علوی با اشاره به موقعیت ویژه جغرافیایی شهر رشت خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم با بهره‌گیری از مواهب طبیعی و خدادادی و همچنین تبدیل حرف به عمل در همه حوزه‌ها به‌ویژه حوزه مدیریت شهری توسعه و پیشرفت خوبی را شاهد باشیم.

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه تقسیم‌بندی منابع در شهر رشت نامناسب است گفت: امیدوارم سرپرست شهرداری نظارت جدی‌تری روی پرداخت‌ها داشته باشد و حق هیچ کارگری مخصوصاً نیروهای حجمی یا خدماتی ضایع نشود.

علوی با اشاره به کمبود منابع اختصاص یافته به مجموعه مدیریت شهری رشت تصریح کرد: اولویت ما در سال جدید این است که به حوزه‌های خدماتی مثل پسماند و زیباسازی فضای شهری توجه بیشتری کنیم.

وی با بیان اینکه هجمه‌های دشمنان داخلی و خارجی در سال ۹۸ برای افزایش فشار روی مردم بیشتر می‌شود خاطرنشان کرد: همه مسئولان باید به فکر منافع ملی کشور باشند تا بتوانیم با قدرت هرچه تمام‌تر دشمنان را شکست دهیم.

رئیس شورای شهر رشت ضمن عذرخواهی از همه همشهریان بابت قصورش در شورا گفت: امیدوارم سال ۹۸ برای مردم و شهر رشت سالی پر خیر و برکت همراه با رشد و پیشرفت و آبادانی باشد و همه ما بتوانیم با قدرت بیشتر به این مردم خدمت کنیم.

سخنگوی شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به آماده باش ۳۰۰ آتش‌نشان برای حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال افزود: کمپین «نه به چهارشنبه سوری خطرناک» در جهت یاری خواستن از شهروندان برای کاهش خطرات در این روز است.

فاطمه شیرزاد با بیان اینکه اقدامات خوبی برای استقبال از نوروز در شهر رشت صورت گرفته است گفت: زیباسازی فضای شهری و چیدن سفره هفت سین نمادین در شهر بخشی از این اقدامات است و از تلاش‌های همه همکاران سپاسگزاری می‌کنم.

نایب رئیس شورا و عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری نیز در این جلسه اظهار داشت: همه کم و کاستی‌ها و مشکلات در حوزه شهر رشت را قبول دارم و امیدوارم بتوانیم با تغییر رویکرد مدیریتی خود اتفاقات بهتری را در سال ۹۸ رقم بزنیم.

رضا رسولی با بیان اینکه شهرداری رشت با وجود همه مشکلات در پرداخت حقوق‌ها عملکرد قابل قبولی داشته گفت: به جز بخش حمل و نقل شهرداری رشت که قرار است در اسرع وقت اوضاع آن پیگیری شود بقیه پرداختی‌ها انجام شده و کارگران حقوق خود را گرفتند.

وی ضمن تشکر از مدیریت سرپرست شهرداری رشت در چند ماه نبود شهردار گفت: در نظر گرفتن تشویقی توسط شورای اسلامی شهر رشت برای پرداخت عوارض موقعیت خوبی را در شهرداری رشت به وجود آورد و از همه پرسنل شهرداری به خاطر تامین حداقلی‌ها سپاسگزارم.

نایب رئیس شورا و عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری افزود: در مجموع تا به امروز هزار و ۴۲۸ میلیارد ریال قرارداد عمرانی منعقد شده و باید دانست که در هیچ شهری با پرداخت عوارض توسعه اتفاق نمی‌افتد بلکه باید تمرکز خود را روی جذب سرمایه بگذاریم.

رسولی خاطرنشان کرد: از اعضای شورا می‌خواهم شرایطی فراهم کنند تا مابه‌التفاوت ناشی از تغییر سال به کسانی که عوارض خود را پرداخت کردند اما به‌خاطر طولانی شدن بروکراسی اداری موفق به دریافت پروانه ساخت نشده‌اند تعلق نگیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی نیز در این جلسه با اشاره به تحقق نیافتن انتظارات مردم از شورای شهر پنجم گفت: ما در بدو ورود با بدهی ۷۳۰ میلیارد تومانی روبه‌رو بودیم و متاسفانه به‌خاطر عدم نظارت و دخالت شهرداری ساخت و ساز در شهر رکود پیدا کرده بود.

احمد رمضان‌پور با بیان اینکه در زمان آغاز به کار شورای پنجم سرمایه‌گذاران به خاطر ریسک اقتصادی جرأت فعالیت در شهر را نداشتند افزود: تاریخ شوراهای شهر رشت بر تزلزل و عدم ثبات در مدیریت شهری گواهی می‌دهد به همین جهت نخستین کار ما ایجاد ثبات شهری بود.

وی با اشاره به اینکه مدارک شهردار رشت در وزارت کشور در حال بررسی است تصریح کرد: توسعه شهر رشت نیازمند کمک دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و قانونگذاری و همراهی و همدلی همه مسئولان شهری است و امیدوارم بتوانیم با بهره‌گیری از منابع شهری پیشرفت کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری نیز با اشاره به شرایط سخت کارگران شهرداری اظهار داشت: باید به دیدار کارگران برویم و از آنها دلجویی کنیم تا بدانند که ما از اوضاع سخت اقتصادی و معیشتی آنها با خبر هستیم زیرا این کار مایه دلگرمی کارگران است.

محمدحسن علی‌پور با تاکید بر رسیدگی جدی به وضعیت کارگران حوزه سیما منظر شهرداری رشت خاطرنشان کرد: کارگران فضاهای سبز شهر رشت مشکلات و کمبودهای فراوانی دارند و باید به اوضاع آنها به طور دقیق و جدی رسیدگی شود تا هیچ کارگری شرمنده خانواده خود نباشد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی نیز در این جلسه ضمن عذرخواهی از عملکرد خود اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنم که تا آخرین روز سال به‌طور جدی مطالبات نیروهای حجمی و قراردادی را پیگیری کنیم زیرا در سال گذشته مبالغ واریزی ما به آنها پرداخت نشد.

فرهام زاهد با قدردانی از همه عوامل شهرداری رشت به خاطر پیگیری مطالبات مردم خاطرنشان کرد: باید در برنامه‌ای از نماینده کارگران، پرداخت حقوق کارگران را پیگیری کرده و تمام هم و غم خود را صرف رفع دغدغه‌ها و نگرانی کارکنان زحمتکش کنیم.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار