کد خبر : 82175
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 آبان 1401- 12: 13

معاون اقتصادی وزیر کشور:

توجه به دیپلماسی اقتصادی با همسایگان هدف دولت است

توجه به دیپلماسی اقتصادی با همسایگان هدف دولت است

معاون اقتصادی وزیر کشور فراهم کردن دیپلماسی اقتصادی با همسایگان را از مهم‌ترین هدفگذاری های دولت سیزدهم دانست و گفت: به دنبال برداشتن قوانین دست و پاگیر از مسیر سرمایه گذاری هستیم.

به گزارش گیلانستان به نقل از مهر، محسن کوشش تبار صبح پنج شنبه در بازدید از سیلوی غلات مجتمع بندری انزلی اظهار کرد: بندر انزلی نقش مهمی در روابط اقتصادی شمال کشور با همسایگان مرزی ایفا می‌کند.

 

وی با اشاره به نقش تاریخی ایران در دسترسی کشورهای منطقه به دریا آزاد افزود: ظرفیت‌های بندر انزلی در بخش تجاری و اقتصادی خزر مغفول مانده است.

 

معاون اقتصادی وزیر کشور با اشاره به هدف گذاری دولت در ورود ایران به حوزه‌های تجاری منطقه، بیان کرد: دولت تلاش می‌کند با برنامه ریزی و ریل گذاری درست و هدفمند دین انزلی در توسعه اقتصادی ادا کند.

 

کوشش تبار با بیان اینکه زمینه نقش آفرینی بندر انزلی در حوزه اقتصادی کشورهای حاشیه دریای خزر فراهم می‌شود، گفت: ایجاد زیرساخت‌های امکانی، فراهم کردن تجهیزات و بسترسازی مناسب برای سرمایه گذاری بخش خصوصی مؤلفه‌های مثبتی برای بسترسازی بندر انزلی در نقش آفرینی دیپلماسی اقتصادی است.

 

وی با اشاره به نیاز ضروری کشورهای همسایه در بخش تجارت با ایران در حاشیه خزر، افزود: استانداردسازی بخش حمل بار در باید مورد توجه قرار گیرد.

 

معاون اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه کشورهای همسایه حاشیه خزر خریدار محصولات کشاورزی ما هستند، اضافه کرد: با بسترسازی در تجارت دریا می‌توانیم از اقتصاد کشورهای همسایه شمالی بهره بگیریم.

 

کوشش تبار با اشاره به ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی بندر انزلی، بیان کرد: بندر انزلی می‌تواند موتور محرکه توسعه استان و حتی کشور باشد به شرطی که زیرساخت‌های لازم در بندر فراهم شود.

 

وی با اشاره به تاکید دولت در تقویت ارتباط و تعامل استان‌های مرزی با کشورهای همسایه، افزود: هدف گذاری اقتصادی دولت مبتنی بر اقتصاد همسایگان است و این مهم در گیلان هم باید مد نظر قرار بگیرد.

 

معاون اقتصادی وزارت کشور با بیان اینکه بندر انزلی مرجع اقتصادی در بخش تجارت تلقی می‌شود، گفت: بسترها برای بهره مندی از ظرفیت بخش خصوصی در تجارت دریا و بندر فراهم شود.

 

کوشش تبار با اشاره به اهمیت ظرفیت شناسی با اهرم پژوهش محوری، بیان کرد: از ظرفیت دانشگاه و مراکز علمی و پژوهشی جهت ظرفیت شناسی بندر استفاده شود.

 

وی با اشاره به تنوع محصولات کشاورزی در گیلان، افزود: بندرانزلی می‌تواند قطب صادرات محصولات کشور تبدیل شود.

 

معاون اقتصادی وزارت کشور با تاکید بر تسهیل گری دولت در قوانین و مقررات، بیان کرد: دولت سیزدهم تلاش می‌کند قوانین پیچیده و دست و پاگیر را از پیشروی سرمایه گذاران بر دارد.

 

کوشش تبار ادامه داد: فراهم کردن دیپلماسی اقتصادی با همسایگان یکی از مهم‌ترین هدف گذاری‌های دولت سیزدهم است.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار