کد خبر : 39822
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۳

معاون استاندار گیلان:

توجه به مهارت‌‌آموزی موجب کاهش بیکاری می‌شود

توجه به مهارت‌‌آموزی موجب کاهش بیکاری می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان گفت: بایستی تسهیلات اشتغال‌زایی به افرادی داده شود که به مهارت‌آموزی به‌عنوان عامل کاهش دهنده بیکاری توجه کنند.

به گزارش گیلانستان آرش فرزام‌صفت عصر امروز در جلسه شورای مهارت استان گیلان در رشت با تاکید بر حمیت مهارت آموزی در ایجاد اشتغال اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه به افزایش مهارت آموزی تاکید شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با بیان اینکه آیین‌نامه‌ای توسط دولت ابلاغ شده است تا به بحث آموزش اهمیت بیشتری داده شود گفت: در استان گیلان سیاست مجموعه فنی و حرفه‌ای این است که هیچ پروژه‌ای را شروع نکنیم مگر آنکه موضوع مهارت آموزی نیز در کنار آن باشد.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات در حوزه اشتغال‌زایی این بود که تسهیلات به افرادی داده می‌شد که اشتغال همراه با مهارت را مورد توجه قرار نمی‌دادند و همین امر باعث افزایش بیکاری و به وجود آمدن مشکلات مختلف شد.

فرزام‌صفت با اشاره به اینکه بایستی نهضت مهارت آموزی در کشور راه‌اندازی شود بیان کرد: اگر اوایل انقلاب نهضت سواد آموزی در کشور راه افتاده بود، هم‌اکنون با توجه به افزایش بیکاری در جامعه بایستی نهضت مهارت آموزی را دنبال کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان افزود: بایستی به‌سمت کاربردی کردن آموزش‌ها برویم و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای نباید تنها به دادن مدرک اکتفا کنند بلکه بایستی به نیروهای خود مهارت‌های کاری را نیز آموزش دهند.

وی نساجی را یکی از صنایع مهم استان گیلان دانست و خاطرنشان کرد: اگر قیمت پارچه‌های تولید شده در گیلان از نظر قیمت با محصولات سایر استان‌های کشور یا حتی محصولات خارجی قابل رقابت باشد از نظر اقتصادی و ایجاد اشتغال به نفع گیلان است.

فرزام‌صفت از دستگاه‌های اجرایی استان گیلان خواست که نیازهای آموزشی خود را به فنی و حرفه‌ای این استان اعلام کنند و گفت: هر کدام از دستگاه‌های اجرایی گیلان متولی بخشی از پروژه‌های اشتغال‌زایی استان هستند و نیازهای اعلام شده از سمت آنان بایستی غربالگری شده و در رسیدگی به آن تسریع شود.

فاطمه تنهایی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: قرار است تا پایان سال 2020 یکی از مجموعه‌های تاریخی شهر رشت به‌عنوان موزه افتتاح شود و بخشی از هزینه این کار نیز به کمک بخش خصوصی تامین می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار