کد خبر : 41575
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 شهریور 1398- 20: 11

فرماندار رشت:

توجه ویژه به اسکان بانوان در موکب‌های رشت در عراق

توجه ویژه به اسکان بانوان در موکب‌های رشت در عراق

فرماندار رشت با تأکید بر توجه ویژه به اسکان بانوان در موکب‌های رشت در عراق گفت: تجمع عاشورائیان شبه حج دیگری است که امسال با تمرکز هیئات در پیاده‌راه فرهنگی رشت قدم مثبتی در نمایش شکوه و عظمت عاشورا خواهد داشت.

به گزارش گیلانستان میر شمس مؤمنی زاده صبح امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی (ع) در فرمانداری رشت با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین کنگره بزرگ جهان تشیع است، اظهار کرد: این همایش بزرگ فرهنگی تأثیرات بسیاری در عرصه بین‌المللی داشته و موجب تقویت یکپارچگی در بین شیعیان دنیا شود.

 وی با تأکید بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اربعین گفت: این امر با آرمان‌های شهدا و امام شهدا در هم تنیدگی بسیاری داشته و باید تلاش کنیم از ظرفیت‌های دولتی و مردمی در برپایی این مراسم بزرگ جهانی استفاده کنیم.

فرماندار شهرستان رشت با تأکید بر فعالیت هماهنگ و مطالبه‌گری کمیته‌های هفت‌گانه رسیدگی به مباحث اربعین حسینی (ع) افزود: هدف اصلی برگزاری مراسم اربعین، اهداف فرهنگی، اعتقادی و مذهبی بوده و لازم است بخشداران جلسه ستاد اربعین را در بخش‌ها دنبال کنند‌.

وی با اشاره به اهمیت تأمین امنیت و اسکان مناسب برای زائرین اباعبدالله بیان کرد: ما در شهرستان رشت ظرفیت‌های زیادی داریم اما متأسفانه استفاده لازم را از این ظرفیت نکرده‌ایم و باید با برنامه‌ریزی لازم از تمامی ظرفیت‌های اصناف، بازاریان و اتحادیه‌ها برای برپایی باشکوه همایش اربعین حسینی (ع) بهره بگیریم.

مؤمنی زاده با اشاره به ساماندهی کمک‌های مردمی گفت: هیچ فردی به‌طور مستقیم دخالتی در دریافت کمک‌های نقدی و غیر نقدی نخواهد داشت و کمک‌های مردمی به‌صورت متمرکز به شماره‌حساب‌هایی که اعلام می‌شود واریز خواهد شد.

وی با تأکید بر توجه ویژه به اسکان بانوان در موکب‌های رشت در عراق افزود: تجمع عاشورائیان شبه حج دیگری است که امسال با تمرکز هیئات در پیاده‌راه فرهنگی رشت قدم مثبتی در نمایش شکوه و عظمت عاشورا خواهد داشت.

فرماندار رشت با اشاره به اهمیت دفاع مقدس بیان کرد: هشت سال دفاع مقدس هم سویی مستقیمی با فرهنگ و مکتب عاشورایی دارد، بنابراین بزرگداشت دفاع مقدس به معنای گرامیداشت همین خط فکری عاشورایی است.

تمامی سازمان‌ها برای برگزاری باشکوه اربعین حسینی پای‌کار باشند

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به کمک‌های بخشداران مناطق به مناطق سیل‌زده لرستان اظهار کرد: مدیران ارشد استان از عملکرد فعالیت‌های گیلانیان در مناطق سیل‌زده راضی بودند.

محمدعلی ویشکایی با تأکید بر کمک‌های نقدی و غیر نقدی به ستاد اربعین حسینی گفت: تمام اقشار برای بهبود موکب‌های اربعین و برگزاری مراسمات نقش به سزایی داشتند.

وی با اشاره به‌جایگاه خوب استان گیلان و شهرستان رشت در اسکان زائرین حسینی در اربعین افزود: سازمان صمت کمک‌های مطلوبی در اربعین گذشته به موکب‌ها کرده و انتظار داریم امسال نیز تمامی سازمان‌ها کمک‌های خود را داشته باشند.

معاون امور عمرانی فرمانداری رشت با اشاره به نقش رسانه‌ها در جذب مخاطبین برای کمک به ستاد اربعین بیان کرد: انتظار ویژه از جهاد کشاورزی شهرستان رشت برای هماهنگی با شالی‌کوبی‌های شهرستان داریم که به‌صورت متمرکز این فعالیت‌ها و کمک‌ها را برنامه‌ریزی کنیم.

ویشکایی با تأکید بر بیان اهمیت برگزاری باشکوه اربعین در نماز‌های جمعه و جماعت تصریح کرد: سیاست‌های شهرستان و ستاد اربعین حسینی رشت باید از طریق تریبون‌های نماز جمعه و جماعت به گوش مردم برسد و مطمئنیم اربعین به رهبری سیدالشهدا به‌جای خوبی خواهد رسید.

شهرستان رشت حساب متمرکزی برای اربعین رشت راه‌اندازی کرده و هیچ‌وجه نقدی بخشداران و فرمانداری رشت دریافت نمی‌کنند بلکه کمک‌ها به‌حساب مشترک واریز خواهد شد و با مدیریت مسؤولان مربوطه برای بهبود موکب‌های رشت هزینه می‌شود.

سالگرد شهید طاهرنیا امروز برگزار می‌شود

معاون سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور تا یکم مهرماه ادامه دارد، اظهار کرد: رژه گروه‌های نمونه سپاه و بسیج، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در پیاده راه فرهنگی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

سرهنگ نیک فطرت با اشاره به نواختن زنگ ایثار و برگزاری یادواره‌ها و خاطره‌گویی رزمندگان در مدارس و پایگاه‌های محلی در هفته دفاع مقدس افزود: برگزاری نشست‌های بصیرتی، مجمع عالی بسیج شهرستان و صبحگاه مشترک در بسیج کارگری به میزبانی بسیج دخانیات از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود.

وی تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس دستگاه‌های دولتی را آخرین برنامه هفته دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: عصر امروز نیز سالگرد شهید تاسوعا، شهید مدافع حرم سجاد طاهر نیا ساعت ۱۵:۳۰ در مزار شهدای رشت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار