کد خبر : 26344
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 خرداد 1397- 08: 12

تورهای طبیعت گردی عامل ترویج فرهنگ ابتذال و ولنگاری اخلاقی در گیلان/ چرا نهادهای مسئول با هنجارشکنان هیچ برخوردی نمی‌کنند؟!

تورهای طبیعت گردی عامل ترویج فرهنگ ابتذال و ولنگاری اخلاقی در گیلان/ چرا نهادهای مسئول با هنجارشکنان هیچ برخوردی نمی‌کنند؟!

خیلی از این تورها که اهدافی غیر از طبیعت گردی در سردارند، بدون مجوز از اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری فعالیت نموده و غالبا” به صورت گروه های مختلط و مجرد در مناطق مشاهده می شوند.

به گزارش سرویس یادداشت گیلانستان، عزیز پورعزیزی مدیرکل اسبق فرهنگی اجتماعی استانداری و مدرس حقوق دانشگاه های گیلان طی یادداشتی با عنوان “تورهای طبیعت گردی عامل ترویج فرهنگ ابتذال و ولنگاری اخلاقی در گیلان” نوشت:
امروزه تفرج گاه ها وطبیعت زیبای گیلان به مکان امن و جولانگاهی برای بی اخلاقی و هرزروی گروهی ازجوانان بی بندبار با عنوان گروهای طبیعت گردی تبدیل شده است.
خیلی از این تورها حتی بدون مجوز سازمان گردشگری غالبا”به صورت گروه های مختلط و مجرد در مناطق مشاهده می شوند این گروه ها اهداف غیر از طبیعت گردی در سردارند و اقدام به هنجارشکنی می کنند این گروه ها تلاش می کنند بدون رعایت هیچ ضابطه ی امنیت اخلاقی و اجتماعی تفرجگاه های گیلان را به خطر انداخته و حتی بعضی از آنان برای رضایت همراهان خود اقدام به بی اخلاقی می کنند.

این تورهای سازمان یافته مختلط بدون مجوز و یا با مجوز بدون رعایت شعائر اسلامی از اقصی نقاط کشور وارد تفرجگاه ها و مناطق گیلان شده و بدون رعایت شئونات اسلامی و اخلاقی ازسوی این عده که عمدتا” به وسیله تورهای گردشگری عازم این مناطق می شوند لذت بهره مندی از طبیعت را به کام دیگر مسافرین و میهمانان طبیعت که به صورت خانوادگی طبیعت گردی و برخورداری از تفریحات سالم عازم مناطق می شوند تلخ نموده و یا اثرات نا مطلوب و مخرب فرهنگ ابتذال را در مناطق به جا می گذارند که باعث رنجش مردم مومن مناطق شده و خواستار برخورد جدی مسئولین ذیصلاح با این هنجار شکنان هستند.

مسئولان باید در راستای توسعه پایدار گردشگری تلاش کنند و نظارت کامل بر این تورها داشته باشند و گردشگران هم باید به قوانین و حساسیت های جامعه میزبان احترام بگذارند.

در چند روز اخیر بدترین ناهنجاریهای این گروه ها در ایام شهادت مولا امیرالمومنین(ع) درمناطق بوده و متاسفانه هیچ دستگاه مسئولی با این هنجارشکنان برخورد نداشته بلکه علی رغم اطلاع رسانی ولی اقدامی صورت نمی گرفت.

اگر مسئولین ذیصلاح تصمیمی برای برخورد با این گروه های هنجارشکن اتخاذ نکنند و بی تفاوت باشند، یقینا مردم مناطق برای مقابله با افراد خاطی تصمیمی خودسرانه خواهند گرفت.

ظاهرا” مدیران عالی استان سرگرم اموراتی غیر از امورات مردم هستند و توصیه می کنیم به خود بیایند و به مشکلات مردم بپردازند و فرصت سوزی را کنار بگذارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار