کد خبر : 29797
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹

تور جهانی والیبال در منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود

تور جهانی والیبال در منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود

تور جهانی والیبال با حضور ۱۱ کشور و ۲۰ تیم از ۲۳ تا ۲۷ مهرماه در منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود.

به گزارش گیلانستان، مریم بخشی ظهر امروز در نشست خبری تور والیبال ساحلی منطقه آزاد انزلی در رشت اظهار داشت: با شکوفایی منطقه آزاد بندرانزلی ظرفیت ورزش استان گیلان در برگزاری مسابقات در سطوح بین المللی تقویت شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان گفت: به‌ خاطر کمبود امکانات در گیلان کمتر شاهد برگزاری رویدادهای بین‌المللی بودیم اما با استفاده از ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی شاهد برگزاری تور جهانی والیبال ساحلی هستیم که حاصل تعامل خوب ورزش استان و سازمان منطقه آزاد انزلی است.

بخشی با بیان اینکه امیدواریم جامعه ورزش استان گیلان از این مسابقات استقبال کنند و مسابقات با حداکثر تماشاگران برگزار شود افزود: این دوره از مسابقات گامی در جهت توسعه توریسم ورزشی است که استان گیلان از این نظر از ظرفیت خوبی در این حوزه برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه پوشش خبری مناسب این مسابقات گام بزرگی در جهت نشان دادن توانمندی‌های ورزش استان گیلان است خاطرنشان کرد: باید تمام فدراسیون‌های ورزشی راغب شوند تا مسابقات بسیاری را در سطح بین‌المللی در منطقه آزاد انزلی میزبانی کنیم.

رئیس هیئت والیبال استان گیلان نیز در این نشست گفت: تور جهانی تک ستاره والیبال ساحلی از 23 تا 27 مهرماه در مجموعه ورزشی سیروس قایقران انزلی برگزار می‌شود که کشورهای لهستان، روسیه، چک، نروژ، ایتالیا، سوئد، عمان، اسلوونی، قزاقستان، تایلند و ایران در این رقابت‌ها حضور دارند.

محسن خاکزاد با بیان اینکه برخی کشورها همچون تایلند، قزاقستان، عمان و چک با 2 تیم در این رقابت‌ها حضور پیدا می‌کنند اظهار داشت: از ایران 8 تیم در این مسابقات حضور دارند و هدف اصلی از برپایی این رقابت‌ها اعتلای نام ایران و گیلان در سطوح بین‌المللی است.

وی با اشاره به اینکه جایزه نقدی این رقابت‌ها به تیم‌های اول تا هشتم 5 هزار دلار است خاطرنشان کرد: این رقابت‌ها از شبکه ورزش و استانی صدا و سیما به‌ صورت زنده برای مخاطبان پخش می‌شود.

رئیس هیئت والیبال استان گیلان عنوان کرد: با هماهنگی شهرداری رشت نقل و انتقال تماشاگران به‌طور رایگان از رشت به محل برگزاری انجام می‌شود تا علاقه‌مندان بیشتری از این فرصت بهره‌مند شوند.

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد انزلی نیز در این نشست گفت: در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی شاهد برپایی رویدادهای مهم ورزشی در استان گیلان هستیم که منطقه آزاد انزلی توفیق میزبانی آن را دارد.

مجید فاتحی با بیان اینکه یکی از مهمترین رویکردهای سازمان منطقه آزاد انزلی نگاهی است که به طور خاص به توریسم ورزشی دارد خاطرنشان کرد: در این راستا 7 مجموعه زمین ورزشی و مجموعه ورزشی سیروس قایقران احداث شد.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد ورزش در حال شکل‌گیری است و رویکرد مشاغل به این سمت و سو است افزود: رونق کسب و کار گردشگری را مرهون برگزاری مسابقات ورزشی می‌دانیم که حاصل هم‌افزایی بین ورزش استان و سازمان منطقه آزاد بندرانزلی است.

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد انزلی عنوان کرد: تور جهانی والیبال ساحلی برای نخستین بار با این وسعت روی می‌دهد و بازخورد برگزاری مسابقات بین‌المللی بروز و ظهور استعدادهای درخشان و نهفته در جوانان و نوجوانان این مرز و بوم است./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار