کد خبر : 69236
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1400- 37: 1

خطیب جمعه رشت:

توزیع نیروی برق نسبت به جلوگیری از قطع برق کارخانه های برنجکوبی مواظبت کند/ مناطقی از شهرهای گیلان آب ندارد

توزیع نیروی برق نسبت به جلوگیری از قطع برق کارخانه های برنجکوبی مواظبت کند/ مناطقی از شهرهای گیلان آب ندارد

نماینده ولی فقیه در گیلان به فصل دروی برنج و مشکلات قطعی برق برای کارخانه های برنجکوبی اشاره کرد و گفت: از توزیع نیروی برق می خواهیم نسبت به جلوگیری قطع برق کارخانه های برنجکوبی مواظبت کند.

به گزارش گیلانستان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان اظهار کرد: ۲۶ مردادماه مصادف با سالروز ورود آزادگان به میهن در سال ۱۳۶۹ است و این روز را به آزادگان که از ذخائر انقلاب هستند، تبریک می گویم.

وی به تاسوعای حسینی علیه السلام در ۲۷ مردادماه جاری اشاره کرد و افزود: امام زین العابدین علیه السلام درباره حضرت عباس علیه السلام فرمودند که خدای متعال به حضرت ابوالفضل علیه السلام مقامی داد که تمام شهدا در قیامت به ایشان غبطه می خورند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه ۲۸ مردادماه جاری مصادف با عاشورای حسینی علیه السلام است، تصریح کرد: امام حسین علیه السلام با جهالت مردم زمان خود مواجه بود و با قیام می خواست به مردم آگاهی دهد و میان امت پیامبر صلی الله واله وسلم اصلاح کند.
آیت الله فلاحتی، امثال ترامپ را یزیدهای زمانه خواند و بیان کرد: جبهه جهالت و نفاق که با امام حسین علیه السلام جنگیدند، عده ای دنیا طلب بودند و آخرت خود را با کمترین قیمت فروختند.
وی، مبارزه امام حسین علیه السلام را با جبهه جهالت و هواپرستی عنوان کرد و گفت: امروز نیز جبهه اختناق، هواپرستی و استکبار در مقابل انقلاب اسلامی و ملت ایران ایستاده است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه حضور مردم در عزاداری امام حسین علیه السلام به شناخت جبهه جهالت کمک می کند، خاطرنشان کرد: در طول ۴۲ سال گذشته انقلاب اسلامی خدمات بسیاری کرده و مایه امید برای همه اهالی مقاومت در تمام دنیا شده است.
آیت الله فلاحتی به توصیه های مقام معظم رهبری به دولت های گذشته اشاره کرد و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در دولت هاشمی مسئله انقلابی گری و توجه به ارزش ها را مطرح کردند، در دولت خاتمی استقرار عدالت اجتماعی را بیان فرمودند، در دولت احمدی نژاد پرهیز از شتابزدگی را مطرح کردند، در دولت روحانی که بنیان انقلاب اسلامی بر ضد استکبار به ویژه مرگ بر آمریکا بود، را بیان فرمودند و در دولت رئیسی با مردم بودن را را بیان فرمودند.
وی با تاکید براینکه رهبری چشم بیدار امت اسلامی است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی تاکنون عزت مدارانه مانده و به مسیر خود ادامه می دهد.
امام جمعه رشت به حرکت های موذیانه انگلیس خبیث علیه ملت ایران اشاره کرد و یادآور شد: با انتشار عکس سفیر انگلیس و روسیه به نوعی دنبال تحقیر ملت ایران بودند که با واکنش به موقع مسئولان مربوطه مواجه شد.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه نیازی به رابطه با انگلیس نداریم، تصریح کرد: بیش از ۴۰ سال است که با آمریکا قطع رابطه کردیم و به مسئولان ذی ربط اعلام می کنم سفارت انگلیس در ایران را تعطیل کنید.
وی، خواستار اعتذار سفیر روسیه از ملت ایران شد و افزود: مردم ایران، ملتی غیور و فرزندان خمینی(ره) هستند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به فصل دروی برنج و مشکلات قطعی برق برای کارخانه های برنجکوبی، بیان کرد: قطعی برق به کشاورزان آسیب می رساند و از توزیع نیروی برق می خواهیم نسبت به جلوگیری از قطع برق کارخانه های برنجکوبی مواظبت کند.
آیت الله فلاحتی به کمبود آب در مناطق مختلفی از شهرهای گیلان اشاره کرد و گفت: کمبود آب در گیلان مشکل آفرین شده است و امیدواریم مانند خوزستان نشویم.
وی در ادامه پیرامون حق و حقوق امام معصوم علیه السلام بر انسان ها در راستای سبک زندگی اسلامی، خاطرنشان کرد: نخستین حق امام بر انسان ها، حق معرفت است و اینکه بر همه انسان ها لازم است که امام را بشناسند.
امام جمعه رشت با اشاره به اهمیت معنویت در زندگی بشر، اظهار کرد: امروز که بشر غرق در تکنولوژی است، عده ای توهم می کنند که نیاز به معنویات ندارند در صورتی که معنویات اساس زندگی انسان ها را تشکیل می دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار