کد خبر : 37191
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

توزیع کالابرگ اقلام اساسی کمترین توقع از‌ تیم اقتصادی دولت است

توزیع کالابرگ اقلام اساسی کمترین توقع از‌ تیم اقتصادی دولت است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در شرایط فعلی کمترین توقعی که از تیم اقتصادی دولت داریم توزیع اقلام و کالاهای اساسی مردم به روش کوپنی در سطح جامعه است.

به گزارش گیلانستان سیدکاظم دلخوش اباتری اظهار داشت: اوضاع معیشتی مردم رو به وخامت گذاشته و در چنین شرایط بسیار حساسی کمترین توقعی که از تیم اقتصادی دولت داریم،‌ توزیع هر چه سریع‌تر اقلام و کالاهای اساسی مردم به روش کوپنی در سطح جامعه است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس پیاده کردن روش توزیع کالا به وسیله کالابرگ توسط دولت را مورد تأکید قرار دارد و عنوان کرد: در روزگاری که اقلام ضروری مردم با اینکه به مقدار کافی تأمین می‌شود به دلیل ضعف شدید مدیریتی در سیستم اقتصادی کشور، اقشار مختلف متحمل فشارهای زیادی می‌شوند.

دلخوش اباتری با انتقاد از سخنان افرادی که توزیع کالابرگ را در سطح جامعه را روشی ناکارآمد تلقی می‌کنند تصریح کرد:‌ در زمان وقوع جنگ که بسیاری از کالاها در بازار کمیاب و حتی نایاب شده بود با بهره‌گیری از سیستم توزیع به روش کالابرگ توانستیم کالاهای اساسی را به دست مردم برسانیم.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس برقراری عدالت در سطح جامعه را تنها یکی از مزایای پیاده کردن سیستم توزیع به صورت کالابرگ دانست و ابراز داشت: در حال حاضر به جهت اینکه دولت در توزیع اقلام مدیریت مشخصی ندارد، بسیاری از اقشار بعضاً ضعیف جامعه، از کالاهای یارانه‌های بی‌بهره مانده‌اند.

وی توزیع کاملاً ناعادلانه کالاهایی که با ارز یارانه‌ای وارد کشور شده‌اند را مورد انتقاد قرار داد و اظهار داشت: زمانی که مجلس با اعطای 14 میلیارد دلار ارز 4 هزار و 200 تومانی به دولت موافقت کرد انتظار داشت، شرایط اقتصادی و معیشتی مردم سر و سامان پیدا کند اما اینگونه نشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این سؤال که آیا توزیع کالاهای اساسی به روش کوپنی در جامعه فسادزا است یا خیر بیان داشت: خیر به این امر معتقد نیستم بلکه به عقیده بنده اگر دولت یک سیستم مشخص و اصولی را برای توزیع این کالابرگ‌ها تدوین کند هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با تأکید بر اینکه اگر دولت نتواند یک روشی برای توزیع عادلانه کالاها پیدا کند ضعف مدیریتی آن بیش از هر زمان دیگری محرز می‌شود افزود:‌ امیدواریم بخش‌های اقتصادی دولت برای کمک به قشرهای آسیب‌پذیر در این مورد برنامه‌ای را طرح‌ریزی و پیاده کنند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار