کد خبر : 49655
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

توزیع ۱۱۸۵ بسته گوشت نذری بین مردم نیازمند در نیمه شعبان توسط خیران/ لزوم ترویج فرهنگ ایثار و تعاون در جامعه

توزیع ۱۱۸۵ بسته گوشت نذری بین مردم نیازمند در نیمه شعبان توسط خیران/ لزوم ترویج فرهنگ ایثار و تعاون در جامعه

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به برنامه های پیش بینی شده برای جشن نیمه شعبان در این استان، تأکید کرد: ظهور منجی موعود فساد را نابود و زندگی نجات بخش محقق می کند.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام سعید مهدوی صبح سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران با تبریک میلاد فرخنده منجی عالم بشریت و روز مستضعفان، اظهار کرد: نیمه شعبان سالروز ولادت موعود موجود جهانی است که تمام بشریت با همه تفاوت‌های فکری، مذهبی و دینی چشم انتظار آن مصلح دادگستر جهانی هستند.

وی با تأکید بر اینکه نیمه شعبان نه تنها برای شیعیان و مسلمان روز پر عظمتی است بلکه برای همه مستضعفان جهان روز شیرین آرزوها و امید است، افزود: بشریت درمانده و مستضعف به واسطه گم کردن راه در مسیر زندگی انسانی خویش به اضطرار ویژه رسیده‌اند. آنها که در اوج ادعای تسلط بر طبیعت حتی در مقابل یک ویروس ناشناخته به استیصال مبتلا گشته و همه دستاوردهای این انسان مغرور در عصر فناوری و پیشرفت در حوزه علوم پزشکی چنان درمانده شده که در برابر هجمه ویروس مشکوک به دست ساز بودن نیز مستأصل شده‌اند.

لزوم ترویج فرهنگ ایثار و تعاون در جامعه

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به آسیب‌های وارده به بسیاری از حوزه‌ها به واسطه شیوع ویروس کرونا، گفت: خوف از مرگ، ترس قالب اکثریت بشریت شده و امید به نجات بخش و مصلح جهانی و انتظار ظهور ایشان، به خاطر و روح بشریت جان داده و امید است این انتظار هر زودتر به سرانجام رسیده و به واسطه حاکمیت و خلافت امام مستضعفین حضرت بقیه الله منجی عالم بشریت فساد، فاصله طبقاتی محو شده و سبک زندگی نجات بخش روی کره زمین محقق شود.

وی در ادامه به برخی فعالیت‌ها و برنامه اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان برای عید نیمه شعبان اشاره و تصریح کرد: اداره کل تبلیغات استان گیلان ناظر به وظیفه ستادی خود و با هدف فرهنگ سازی و جهت دهی فضای عموم جامعه برای تعظیم شعائر اقداماتی با توجه به اوضاع و احوال روز جامعه و محدودیت در برگزاری جشن‌ها و بزرگداشت در دستور کار قرار داده است.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به راه اندازی پویش «خیرات نان، نذر ظهور» با هدف عمومی و فرهنگ سازی خیرات و نذر برای ظهور امام عصر (عج) و ترویج فرهنگ ایثار و تعاون، بیان کرد: بعد از ابتلای جامعه به ویروس منحوس کرونا قشرهای محروم و مناطق کم برخوردار تحت فشار اقتصادی شدیدی قرار گرفتند و ارادتمندان به امام مستضعفان برای نشان دادن ارادت خود در این نوع از نذر به صورت نمادین و سپس دائمی اقدام به خرید نان نانوایی‌ها و توزیع آن در میان این اقشار می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه مردم باید در این شرایط از حال همسایه و همنوع خود خبر داشته باشند، گفت: امیدواریم در روز نیمه شعبان نانوایی‌ها در سطح روستاها به واسطه مؤمنین و ارادت نذر تعجیل ظهور امام عصر به پخت نان صلواتی پرداخته این عمل خدا پسندانه در طول سال نیز تکرار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه با بیان اینکه حمایت از مؤسسات خیریه و گروه‌های جهادی برای پخش بسته‌های غذایی و سبد کالا در میان خانواده‌های بی بضاعت یکی دیگر از اقدامات است، افزود: بخشی از کمک‌های در این حوزه به صورت نقدی و مادی و بخش دیگر رسانه‌ای و فرهنگی بوده است.

توزیع ۱۱۸۵ بسته گوشت نذری در نیمه شعبان توسط خیران

وی به توزیع ۱۱۸۵ بسته گوشت نذری توسط مؤسسه خیریه احسان گستران علوی به مناسب نیمه شعبان نیز اشاره کرد و ادامه داد: این بسته‌ها در مناطق محروم و کم برخوردار حاشیه شهر توزیع خواهد شد.

مهدوی افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان تلاش می‌کند تا با این اقدام خیرخواهانه نهضت کمک به اقشار آسیب دیده و ترویج فرهنگ ایثار بتواند رواج داده و به واسطه آن دفع بلا صورت پذیرید.

وی با بیان اینکه هماهنگی با مساجد و هیئت‌های مذهبی در سطح شهرها و روستاها برای انجام پویش «مرا دریاب» یکی دیگر از اقدامات اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان است، گفت: این پویش به صورت ملی برگزار شده و با هماهنگی شبکه سه از ساعت ۲۰ الی ۲۱ نیمه شعبان فضا برای استغاثه و دعا جهت ظهور امام عصر آماده می‌شود. امیدواریم در این ساعت از طریق بلندگوهای مساجد این ادعیه پخش و رأس ساعت ۲۱ طنین تکبر و استغاثه مظهر حضرتش و دعا برای سلامتی ایشان فضای عمومی جامعه از این معنویت بهره مند شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه با مبلغین و روحانیون مستقر برای انجام فعالیت‌های تبلیغی از طریق فضای مجازی نیز هماهنگی‌های لازم انجام شده است، تصریح کرد: به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اجتناب از اجتماعات این گروه از طریق فضای مجازی اقدام به انجام فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در این حوزه می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار