کد خبر : 21598
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 دی 1396- 24: 10

توسعه رشت، نیازمند همکاری همه مسئولان است

توسعه رشت، نیازمند همکاری همه مسئولان است

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت، در این مراسم گفت: روزی که رشت مرکز استان شد نباید فراموش کرد. این شهر روزی مرکز تجاری نوغان و ابریشم بود

به گزارش گیلانستان  روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر رشت، صبح روز سه شنبه ۱۲دی ماه ۱۳۹۶ ، ویژه برنامه روز رشت، در سالن نیروی انتظامی برگزار شد

عاقل منش ابراز کرد: از سال ۱۳۰۳قمری رشت در دوره صفوی مرکز استان گیلان شد.

وی محلات قدیمی رشت را نام برد و تاکید کرد: ساکنان هر کدام از این محلات با مشاغلی مشخص، به اقتصاد این رشت کمک کردند.

عاقل منش از اعضای کارگروه انتخاب روز رشت تقدیر کرد و تاکید کرد: انتخاب هوشمندانه ای توسط اعضای کارگروه صورت گرفت و نشان می دهد فارغ از نگاه های سیاسی بوده است. در چنین روزی رشت در کشور دیده می شود و کانون توجه قرار می گیرد. و انتخاب این روز فراتر از نگاه های یک سویانه بوده است. پیام انتخاب روز رشت، پیام همدلی همبستگی و وفاق استانی است و باید با صدای رسا و بلند به گوش همه برسانیم. باید به گونه ای این روز گرامی داشته شود.

این روزها بیش از گذشته نیازمند وفاق و همدلی است تا بتوانیم کشور را از برهه سخت نجات دهیم. پیام تاریخی این روز را گرامی می داریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا همچنین گفت: در چنین روزی از مفاخر رشت که آبرو و عزت این شهر هستند، تجلیل می گردد.

شهردار رشت نیز در مراسم روز رشت اظهار کرد: این روز به نام وفاق ملی انتخاب شد. امروز ۱۴ نفر از مفاخر گیلان تجلیل می گردد.

مسعود نصرتی افزود: از نخستین شهردار تا تمامی شهرداران برای ارتقای رشت تلاش کردند. اینکه صاحب اصالت و هویت باشیم و به جایگاه گذشته خود افتخار کنیم، بسیار ارزشمند است اما مسئولت ما سنگین تر می شود. امروز روز جشن و شادی است. این جمع هر روز تکرار نمی شود، از رسانه ها و این جمع کمک می خواهم که برای حال و آینده این رشت چه کار می توانیم بکنیم. شهری که سال ۱۳۱۰ به عنوان ۱۰ استان اول معرفی می شود، ۴۵۷سال پیش در دوره صفویه، مرکز گیلان می شود، امروز آمارهای رسمی نشان می دهد در تولید زیر ساخت ها جایگاه ۲۶را داریم.

روز رشت سال ۹۷ بگوییم برای حال و آینده چه کار کردیم و می خواهیم با سرعت رو به جلو حرکت کنیم.

نصرتی با اشاره به ویژه برنامه ای که روز گذشته با رسانه ملی داشته، افزود: رشت یک شهر نا آشنا برای کشور هست و باید با اتحاد بین شورا و مدیریت شهری، فضای امنی برای توسعه زیر ساخت های فرهنگی ایجاد نماییم.ما بدهکار آیندگان نباشیم.

وی با اشاره به پیوست رشت به عنوان شهر شبکه خلاق خوراک تصریح کرد: برای تبلیغات جزو ۲۵شهر خوشمزه جهان هستیم. در برنامه خورشید هم اعلام کردم که رشت میزبان یک وعده غذا برای تمام کشور خواهد بود. حداقل ۸ساعت مقصد باشیم تا گردشگر حضور پیدا کرده و اقتصاد شهر بگردد.

یک سال سختی بکشیم، دیگر از اولین ها صحبت نمی کنیم. این شهر با ویژگی هایی که دارد باید دهها سالن و پارکینگ استاندارد داشته باشد باید کمک کنیم تا سرمایه گذارانی که اعلام آمادگی کرده اند، از سرمایه ایشان بهره ببریم. شهردار به تنهایی قادر به پیشبرد اهداف نیست و روز وفاق را تکرار کنیم.

رئیس شورای شهر رشت، در مراسم روز رشت اظهار کرد: توفیقی است که روز رشت، روز وفاق همه رشتی هاست. و امروز در حضور مدیران دیگر دستگاه ها، نماینده های مجلس، هنرمندان و خانواده های شهدا، به همه شهروندان خیر مقدم بگویم.

علوی ابراز کرد: باید روند توسعه را پیش برد. بررسی خاطرات و تلاش اعضای شوراهای گذشته، بار مسئولیت ما مسئولان را سنگین می کند. و قطعا انتخاب یک روز به نام روز رشت در زمستان هدفی جز پیشرفت رشت را نداشته است.

وی با ذکر خاطراتی از بخش خصوصی، بیان کرد: آرزو داشتم فرصتی فراهم شود تا در حوزه اجتماعی برای شهر و مردم کار کنم و امروز که این فرصت بمن داده شده است روزی نیست که به این مسیولیت فکر نکنم و با همه اعضای شورا هم پیمان شده ایم که برای رشت گام برداریم و این توسعه نیازمند همکاری تمامی مدیران دستگاه ها با مجموعه مدیریت شهری است. این فرصت خدمت را غنیمت بدانیم و با پاسداشت ارزش های نظام، گام برداریم.

استاندار گیلان نیز گفت: بین مردم و مسولان نباید فاصله ای باشد . همه جوانها انقلاب و نظام را دوست دارند و باید به جوانها اعتماد کرد و مسئولت داد.

دکتر سالاری اظهار کرد:باید موانع را از پیش پای سرمایه گذاران برداریم. یک نفر از از مسئولان کارشکنی نکند، به نتیجه مطلوب نمی رسیم/روابط عمومی شورای رشت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار