کد خبر : 52638
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 خرداد 1399- 07: 18

مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان:

توسعه مدارس فنی، کشاورزی و کار و دانش در گیلان/طرح چابک سازی منافاتی با سند تحول بنیادین ندارد

توسعه مدارس فنی، کشاورزی و کار و دانش در گیلان/طرح چابک سازی منافاتی با سند تحول بنیادین ندارد

مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان با اشاره به سیاست چابک سازی آموزش‌وپرورش به‌عنوان یکی از برنامه‌های دولت در راستای توجه به سند تحول بنیادین گفت: در راستای اهمیت رشته‌های مهارتی، اداره کل آموزش‌وپرورش طی مذاکره و تبادل‌نظری با دانشگاه فنی حرفه‌ای، تحصیل دانش آموزان در دانشگاه‌های فنی را، بستر مناسبی برای افزایش انگیزه دانش آموزان در ثبت‌نام مدارس مهارتی دانست.

به گزارش گیلانستان،نادر جهان‌آرای با اشاره به سیاست چابک سازی آموزش‌وپرورش به‌عنوان یکی از برنامه‌های دولت در راستای توجه به سند تحول بنیادین اظهار کرد: در راستای چابک سازی، شایعاتی مبنی بر حذف معاونت پرورشی در آموزش‌وپرورش مطرح‌شده که این موضوع به‌هیچ‌عنوان صحت نداشته و تنها برخی از معاونت‌های آموزش‌وپرورش ادغام خواهد شد.

وی با بیان اینکه این ادغام کشوری بوده و مربوط به استان خاصی نیست، گفت: تغییر ساختارها در خصوص سیاست‌های طرح‌های چابک سازی دولت در حال انجام بوده و هیچ منافاتی با سند تحول بنیادین ندارد، از طرفی در این ادغام سازی معاونت‌ها، معاونت پرورشی کما فی السابق باقی خواهد ماند و حذف این معاونت به‌هیچ‌عنوان مطرح نیست.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان با اشاره به اینکه تقویت رشته‌های مهارتی در آموزش‌وپرورش و جذب دانش آموزان فنی در راستای آموزش مهارتی برای آمادگی ورود به بازار کار تصریح کرد: شایعاتی نیز مبنی بر حذف رشته‌های مهارتی در استان مطرح‌شده که به‌هیچ‌عنوان صحت ندارد، چراکه توسعه مدارس فنی حرفه‌ای، کار و دانش، کشاورزی و افزایش جذب دانش آموزان در این رشته‌ها  در دستور کار آموزش‌وپرورش استان گیلان قرارگرفته است.

جهان‌آرای با تأکید بر لزوم ایجاد انگیزه برای دانش آموزان و اولیای آنان برای تحصیل در رشته‌های کشاورزی، فنی حرفه‌ای و کار و دانش، گفت: در راستای اهمیت رشته‌های مهارتی، اداره کل آموزش‌وپرورش طی مذاکره و تبادل‌نظری با دانشگاه فنی حرفه‌ای،  تحصیل دانش آموزان در دانشگاه‌های فنی را، بستر مناسبی برای افزایش انگیزه دانش آموزان در ثبت‌نام مدارس مهارتی دانست.

به گزارش فارس، چندی پیش  مطالبی از سوی مخاطبین فارس گیلان در خصوص «حذف معاونت پژوهشی» و «ادغام معاونت پرورش» به‌صورت خاموش به اسم چابک سازی و خلاف سند بنیادین در آموزش‌وپرورش مطرح‌شده بود که در پی این مطالبه، مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان پاسخ داد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار