کد خبر : 37219
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 خرداد 1398- 23: 12

سرکنسول روسیه در گیلان:

توسعه همکاری بین ایران و روسیه راهکار مقابله با تحریم آمریکا است

توسعه همکاری بین ایران و روسیه راهکار مقابله با تحریم آمریکا است

سرکنسول روسیه در گیلان گفت: با توجه به تلاش آمریکا برای ایجاد شکاف بین کشورهای منطقه، توسعه همکاری بین ایران و روسیه راهکاری اساسی برای مقابله با تحریم آمریکا است.

به گزارش گیلانستان آندره گئور گیوویچ وادوف امروز در نشست با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی اظهار داشت: از آنجایی که آمریکا تلاش می‌کند تا بین کشورهای مشترک‌المنافع در منطقه شکاف ایجاد کند، توسعه همکاری بین منطقه آزاد انزلی و روسیه راهکاری اساسی برای مقابله با تحریم‌های آمریکا است.

سرکنسول روسیه در گیلان گفت: منطقه آزاد انزلی با فراهم ساختن زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری برای همه کشورها به یک پایگاه اقتصادی مهم تبدیل شده است و همانند دبی فعالیت خود را در بخش‌های مختلف تجاری ، گردشگری ، بندری و اقتصادی دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی منحصر به فرد است تصریح کرد: منطقه آزاد انزلی در جذب سرمایه‌گذاران به‌ویژه سرمایه‌گذاران خارجی بسیار خوب عمل کرده است و با توجه به ظرفیت تجاری خوب این منطقه، آینده درخشانی دارد.

گیوویچ وادوف با تاکید بر اهمیت اتصال راه آهن به بندر کاسپین خاطرنشان کرد: بندر کاسپین ظرفیت بسیار مناسبی برای انجام فعالیت‌های تجاری دارد و اتصال راه آهن به آن موجب افزایش مراودات و تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقلی و تجاری می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در این نشست گفت: منطقه آزاد انزلی به‌عنوان یک منطقه استراتژیک در حاشیه دریای خزر فعالیت می‌کند و زیرساخت‌های لازم جهت افزایش حجم مبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری شرکت‌های روسی در بخش‌های بندری، تجاری، اقتصادی، گردشگری و عمرانی فراهم شده است.

رضا مسرور افزود: بندر کاسپین در حوزه کانتینری از ظرفیت خوبی برخوردار است و قرار گرفتن این بندر در مسیر کریدورهای تجاری چین-قزاقستان-ایران و کریدور نوستراک و اتصال به شبکه راه آهن سراسری و همچنین بهره‌مندی از پسکرانه وسیع، نشان دهنده میزان اهمیت این بندر در توسعه مبادلات بین کشورها است.

وی با بیان اینکه توسعه مبادلات تجاری در دریای خزر جهت پیوند کشورها ضروری است تصریح کرد: همکاری بنادر کاسپین و انزلی با بنادر اولیا در روسیه و ماخاچ کالا در داغستان افزایش میزان حمل و نقل دریایی کالا و مسافر میان سه کشور را در پی دارد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی بهره‌گیری از گردشگری دریایی را یکی از شاخص‌های اقتصاد دریامحور دانست و اظهار داشت: توسعه گردشگری دریایی موجب افزایش جذب گردشگر و تردد شناورهای مسافر بری بین کشورهای حاشیه خزر می‌شود.

مسرور با اشاره به نتایج مثبت برگزاری نمایشگاه بین ایران و روسیه در منطقه آزاد انزلی افزود: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی، روابط بین فعالان اقتصادی دو کشور را گسترش می‌دهد و از این رو آمادگی لازم برای برگزاری مجدد نمایشگاه “توانمندی‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران و روسیه” را داریم.

به گزارش تسنیم، پس از انجام مذاکرات، سرکنسول روسیه به همراه معاونان و مدیران این سازمان از زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی و مجتمع بندری کاسپین بازدید کردند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار