کد خبر : 64635
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹

رئیس پلیس راهور گیلان:

توقیف ۱۸۰۰ خودرو با پلاک مخدوش در گیلان؛ رانندگان متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند

توقیف ۱۸۰۰ خودرو با پلاک مخدوش در گیلان؛ رانندگان متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند

رئیس پلیس راهور گیلان گفت: یک هزار و ۸۰۰ خودرو به اتهام مخدوش کردن پلاک توقیف و به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش گیلانستان، سرهنگ امیر طالبی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: محدودیت‌های ترافیکی براساس رنگ‌بندی شهرستان‌هایی که در شرایط قرمز و نارنجی قرار می‌گیرند تغییر پیدا می‌کند و اگر شهری از وضعیت زرد خارج شود در ورود و خروج آن شهرستان نیز این محدودیت‌ها اعمال می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان با بیان اینکه چهار شهرستان سیاهکل، ماسال، شفت و رضوانشهر در وضعیت نارنجی و بقیه شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز قرار دارند افزود: تردد بین‌شهری در تمام شهرستان‌های استان ممنوع است و اگر کسی خلاف این دستور عمل کند مشمول پرداخت جریمه نقدی خواهد شد.

طالبی با اشاره به اعمال محدودیت‌های کرونایی در بخش تردد بین‌شهری خاطرنشان کرد: با اجرای طرح جامع محدودیت‌های کرونایی در صورت خروج خودروها از شهر‌های قرمز و تردد در جاده‌های بین‌شهری، مبلغ یک میلیون تومان و در صورت خروج از شهر‌های نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

وی با بیان اینکه محدودیت‌های شبانه در گیلان همچنان پابرجاست تصریح کرد: با توجه به نزدیک بودن به ایام ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد تردد شبانه در همه شهر‌های استان ممنوع است و تا پایان زمان اجرای محدودیت‌های کرونایی و تغییر شرایط، قطعا این وضعیت ادامه خواهد داشت.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان تردد شبانه مردم در ساعت‌های اولیه اجرای محدودیت‌ها را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: شهروندان در ساعت‌های اولیه هیچ توجهی به رعایت محدودیت‌ها ندارند و در شهر تردد می‌کنند که معمولا هرشب بین ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار رکورد جریمه را در شهر‌های استان ثبت می‌کنیم.

طالبی با اشاره به کسانی که در محدودیت‌های شبانه مجبور به تردد ضروری شدند: شهروندانی که مجوز تردد داشته و یا بدون مجوز تردد به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند نگران اعمال قانون نباشند اما اگر مشمول جریمه شدند می‌توانند برای پیگیری این موضوع به مراکز پلیس راهنمایی و رانندگی محل خود مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه اعمال محدودیت‌های تردد باعث شده برخی از شهروندان اقدام به دستکاری پلا‌ک خودروهای خود می‌کنند و باعث می‌شود دوربین به اشتباه جریمه را برای مالک خودرویی دیگر ثبت کند که در این حوزه نیز بالای یک هزار و ۸۰۰ خودرو به اتهام مخدوش کردن پلاک به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان تصریح کرد: از مالکین خودروهایی که به هر دلیلی برای آنها پیامک جریمه مبنی بر اینکه شما در این ساعت و در این محور تردد غیرضروری داشته‌اید ارسال می‌شود باید دقت داشته باشند که ارسال پیامک به منزله ثبت جریمه برای خودروها نیست.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار