کد خبر : 48636
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 اسفند 1398- 31: 16

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

تولیدکنندگان محصولات بهداشتی در گیلان مشکل تأمین مواد اولیه دارند

تولیدکنندگان محصولات بهداشتی در گیلان مشکل تأمین مواد اولیه دارند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: بزرگ‌ترین چالش فعلی ما برای افزایش تولید محصولات بهداشتی در گیلان تأمین مواد اولیه است و در صورت رفع این مشکل توانایی افزایش ظرفیت تولید تا ۳ برابر را نیز داریم.

به گزارش گیلانستان فرهاد دلق‌پوش امروز در کمیته پشتیبانی ستاد مقابله با کرونا در استان گیلان با اشاره به نظارت بازرسان از روند تولید محصولات بهداشتی اظهار داشت: با اضافه شدن ۶ واحد صنعتی به چرخه تولید اقلام بهداشتی در گیلان هم‌اکنون ۱۴ واحد در کل استان محصولات بهداشتی تولید می‌کنند و در اختیار مردم قرار می‌دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه شرایط فعلی استان می‌طلبد میزان تولید محصولات بهداشتی افزایش یابد عنوان کرد: تأمین ملزومات بهداشتی برای پزشکان و پرستاران و سایر کادر درمانی به‌عنوان سربازان خط مقدم عرصه نبرد با ویروس کرونا برای ما اولویت دارد از این رو میزان تولید این نوع محصولات افزایش پیدا کرده است.

وی از تلاش شبانه‌روزی مسئولان استان گیلان برای مهار ویروس کرونا سخن گفت و تصریح کرد: پیش از ایجاد وضعیت بحرانی در گیلان تنها ۲ واحد محصولات بهداشتی تولید می‌کردند که در حال حاضر این میزان به ۱۴ واحد رسیده تا بتوانند نیازمندی‌های مردم ازجمله مواد ضدعفونی کننده، ژل و ماسک را تأمین کنند.

دلق‌پوش شرط افزایش تولید محصولات بهداشتی را تأمین مواد اولیه عنوان کرد و ابراز داشت: هم‌اکنون روزانه بیش از ۷ هزار لیتر مواد شوینده و ضدعفونی کننده برای سطوح و معابر استان گیلان تولید می‌شود و اگر مواد اولیه فراهم شود توانایی افزایش تولید محصولات را داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان افزود: بزرگ‌ترین چالش فعلی ما برای افزایش تولید محصولات بهداشتی در گیلان تأمین مواد اولیه است و در صورت رفع مشکلات این حوزه و تأمین مواد اولیه برای واحدهای تولید کننده، توانایی افزایش ظرفیت تولید تا ۳ برابر را نیز داریم.

وی با اشاره به اینکه بنا بر مصوبات ستاد مقابله با ویروس کرونا وظیفه توزیع اقلام بهداشتی بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان است بیان کرد: اقلام بهداشتی تولید شده در اختیار معاونت غذا و دارو و نمایندگان وزارت بهداشت گذاشته می‌شود تا مسئولان درباره نحوه توزیع و عرضه آن در بازار مصرف اقدامات لازم را انجام دهند.

دلق‌پوش به واحدهای تولیدکننده ماسک و انواع محلول‌های ضدعفونی کننده در گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۱۰ واحد صنعتی دارای مجوز در گیلان روزانه بیش از ۱۲ هزار لیتر الکل و ۶۰۰ هزار عدد پد الکلی و ۴ واحد صنعتی نیز ۳۰ هزار عدد ماسک تولید می‌کنند و به دست مردم می‌رسانند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان افزود: علاوه بر فعالیت واحدهای مذکور در پی اخذ مجوز فعالیت حداقل ۵ واحد صنعتی دیگر از سوی علوم پزشکی گیلان هستیم که امیدواریم تا پایان امسال بتوانند به چرخه تولید وارد شوند و در جهت رفع نیازمندی‌های مردم اقدام کنند‌.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار