کد خبر : 16637
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵

تولید برنج در استان گیلان ۵ درصد افزایش یافت/خرید محصول کشاورزان در صورت ارزان‌شدن برنج

تولید برنج در استان گیلان ۵ درصد افزایش یافت/خرید محصول کشاورزان در صورت ارزان‌شدن برنج

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه تولید برنج در استان گیلان ۵ درصد افزایش یافت گفت: جهاد کشاورزی استان گیلان در صورت کاهش قیمت برنج در بازار تمامی برنج موجود در بازار را با قیمت توافقی از کشاورزان خریداری می کند.

به گزارش گیلانستان، علیرضا شعبان نژاد ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه به‌مناسبت روز خبرنگار با اشاره به اینکه رسانه‌ها می‌توانند با بیان کاستی در راستای حل مشکلات و معضلات جامعه تاثیرگذار باشند اظهار داشت: نقش اصحاب رسانه در راستای رفع معضلات جامعه بی‌بدیل است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه هم اکنون در کشور فضای کار و تلاش به‌درستی مهیا است بیان کرد: با اقدامات ویژه در حوزه کشاورزی تولید محصولات کشاورزی استان گیلان سالانه به 3 میلیون تن افزایش یافته است.

شعبان نژاد با تاکید بر اینکه سال گذشته بیش از 300 میلیارد تومان در بخش مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان گیلان هزینه شد تصریح کرد: سالانه بیش از 100 میلیون تومان در بخش زیرساخت‌های بخش کشاورزی در استان گیلان هزینه می‌شود.

وی استان گیلان را تامین کننده 40 درصد برنج سفید کشور عنوان کرد و با بیان اینکه استان گیلان در حوزه تولیدات کشاورزی همواره مطرح بوده و رتبه دوم تولید مرغ کشور را دارد گفت: استان گیلان سالم‌ترین مرغ کشور را تولید می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره به اینکه تولیدات کشاورزی استان گیلان عاری از هر گونه آلاینده و سموم است تصریح کرد: مصرف سموم کشاورزی در استان گیلان از هزار و 700 تن در سال به 600 تن کاهش یافته است.

شعبان‌نژاد با بیان اینکه مجوز تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان گیلان به هیچ عنوان داده نمی‌شود تاکید کرد: در سال 94  تغییر کاربری 13 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی استان گیلان با بازنگری در طرح هادی جلوگیری شد.

وی با اشاره به طرح تنفس جنگل در استان گیلان و با بیان اینکه با این اقدام تخریب و برداشت از جنگل‌های استان گیلان متوقف شد خاطرنشان کرد: طرح صنوبرکاری در 500 هزار هکتار از اراضی استان گیلان طرح جایگزین برداشت از اراضی جنگلی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره برداشت برنج در استان و با بیان اینکه برداشت برنج در استان گیلان 5 درصد افزایش داشته است افزود: زمزمه کاهش تولید برنج در استان گیلان به‌طور کامل شایعه بوده و این امر اقدامی ناپسند در راستای آزاد کردن واردات برنج است.

شعبان نژاد با اشاره به اینکه توصیه می‌شود کشاورزان برای فروش محصول برنج شتاب نکنند گفت: جهاد کشاورزی استان گیلان در شرایط ایجاد وضعیت نامناسب و کاهش قیمت برنج در بازار با حکم وزارت جهاد کشاورزی تمامی برنج موجود در بازار را با قیمت توافقی از کشاورزان خریداری می‌کند./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار