کد خبر : 83415
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 آبان 1401- 24: 19

تولید بیش از یک هزار و ۴۴۰ تن گوشت بوقلمون در گیلان

تولید بیش از یک هزار و ۴۴۰ تن گوشت بوقلمون در گیلان

اکبرنژاد با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک هزار و ۴۴۰ تن گوشت بوقلمون در گیلان تولید شد گفت: گیلان مقام نخست در تولید بقلمون را در کشور دارد.‌

به گزارش گیلانستان به نقل از شبستان، حجت علی اکبرنژاد امروز (دوشنبه،۳۰ آبان ) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گیلان ظرفیت بالایی در تولید و پرورش بوقلمون دارد.

 

 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون یک هزار و ۴۴۸ تن گوشت بوقلمون در گیلان تولید شده گفت: گیلان ۱۶ واحد تولید بوقلمون گوشتی با ظرفیت تولید هر دوره ۸۶ هزار و ۴۰۰ قطعه را دارد.

 

وی با اشاره به اینکه بیشتر جوجه یک روزه تولید شده در استان به سایر استان‌ها از جمله کرج و کردستان صادر می‌شود تصریح کرد: گیلان هشت واحد تولید بوقلمون مولد دارد که با ظرفیت تولید ۴۹ هزار و ۷۰۰ قطعه در هر دوره مقام نخست کشور را دارد.

 

اکبرنژاد ادامه داد: هر دوره تولید بوقلمون گوشتی چهار ماه و نیم و هر دوره تولید جوجه یک روزه ۲ ماه است.

 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان خاطر نشان کرد: سه واحد تولید جوجه بوقلمون یک روزه در گیلان در یک دوره گذشته  ۶۲۴ هزار و ۳۱۴ قطعه جوجه بوقلمون تولید و به بازار‌های مصرف عرضه کردند.

 

اکبر نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر جوجه یک روزه در بازار‌ها بین ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد اظهار داشت: ارزش این مقدار جوجه ۲۵ میلیارد تومان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار