کد خبر : 19771
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۰

تولید درآمد وظیفه اصلی شهرداری مناطق است تا خدمات نیز به درستی به شهروندان ارائه شود

تولید درآمد وظیفه اصلی شهرداری مناطق است تا خدمات نیز به درستی به شهروندان ارائه شود

شهرداری با بدهی سنگین نمی تواند در زمینه جذب سرمایه گذار موفق عمل کند و باید با کاهش بدهی ها، جلب اعتماد عمومی و افزایش اقتدار نسبت به جذب سرمایه گذار اقدام کند.

 به گزارش گیلانستان، به نقل از اداره اطلاع رسانی مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، در این جلسه دکتر مسعود نصرتی شهردار رشت با تاکید بر ضرورت افزایش اقتدار شهرداری رشت گفت: شهرداری با بدهی سنگین نمی تواند در زمینه جذب سرمایه گذار موفق عمل کند و باید با کاهش بدهی ها، جلب اعتماد عمومی و افزایش اقتدار نسبت به جذب سرمایه گذار اقدام کند.

وی با اشاره به حضور خود در نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری کیش گفت: گروه های مختلفی نسبت به سرمایه گذاری در رشت اعلام آمادگی کردند و به اعتقاد من ۴ گروه قابلیت حضور و سرمایه گذاری در رشت را دارند.

مسعود نصرتی با اشاره به جذابیت های سرمایه گذاری در رشت تصریح کرد: جذابیت های سرمایه گذاری فراوانی در رشت دیده می شود اما باید امنیت سرمایه گذاری و بازگشت سرمایه نیز وجود داشته باشد.

شهردار رشت با بیان اینکه جذابیت سرمایه گذاری در این شهر به صورت خدادادی وجود دارد افزود: ما تنها باید نشان دهیم انسان های متعهدی هستیم و ضمن همراهی با سرمایه گذار از او حمایت می کنیم. باید این باور را به وجود بیاوریم تا سرمایه گذار به شهر ما ورود کند و این موضوع کار چندان سختی نیست و اگر نتوانیم این کار را به درستی انجام دهیم فرصت ها و جذابیت های خدادادی را نیز هدر داده ایم.

وی در ادامه به موضوع کاهش تحقق بودجه یکی از شهرداری های مناطق در هفته گذشته به دلیل قطع شدن سیستم اشاره کرد و گفت: در چنین مواردی واحد درآمد منطقه باید با آمادگی کامل راهکار موقتی برای رفع معضل ارائه دهد.

مسعود نصرتی با بیان به اینکه مدیران مناطق باید در چارچوب قانون هنرمندانه و خلاقانه تولید فکر و ایده کنند تا منابع درآمدی جدیدی تعریف شود افزود: مدیران مناطق نباید منتظر باشند راهکارها ارائه شود تا کاری را انجام دهند. شرایط امروز شرایط ویژه ای است و باید با راهکارها و برنامه های ویژه از این مرحله عبور کنیم.

شهردار رشت با تاکید بر اینکه ابزارهای درآمدی مختلفی وجود دارد گفت: شهرداران مناطق، کارشناسان و نیروهای توانمندی حضور دارند که می توانند راهکارهای مختلف ارائه کنند. در این جلسات موارد معدودی اشاره می شود و ضروری است که این موارد تسریع شود.

وی خواستار ارائه دقیق و واقع گرایانه گزارش ها از سوی مناطق شد و اعلام کرد: تولید درآمد وظیفه اصلی شهرداری مناطق است تا خدمات نیز به درستی به شهروندان ارائه شود.

وی در ادامه با بیان اینکه صحبت هایی که در این جلسات مطرح می شود مصوبه خواهد شد اظهار داشت: این مصوبات لازم الاجراست و نباید کسی آن را متوقف کند.

مسعود نصرتی با بیان اینکه پرونده ها حتی یک روز نباید نگه داشته شوند خاطرنشان کرد: یک هفته فرصت وجود دارد در صورت نیاز و منع قانونی مصوبه اصلاحی ارائه شود و پس از آن مصوبات باید بدون قابلیت تفسیر نوشته و ابلاغ شود.

شهردار رشت با اعلام اینکه تمام ابهت شهرداری باید در مناطق پنجگانه به نمایش گذاشته شود گفت: اگر مدیران و معاونان مناطق قوی نباشند و یا حقوق شهروندان رعایت نشود به مشکل بر خواهیم خورد.

وی شهرداری های مناطق را ویترین شهرداری دانست و افزود: هرچقدر برای مناطق کار انجام شود زیاد نیست و باید واحد های مختلف شهرداری های مناطق از جمله روابط عمومی، حقوقی، املاک، درآمد و … با قدرت فعالیت کنند و پاسخگوی شهروندان باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار