کد خبر : 81083
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۹

تولید روزانه ۵۰۰ تن مرغ در گیلان/ مرغ گیلان به ۵ استان کشور صادر می‌شود

تولید روزانه ۵۰۰ تن مرغ در گیلان/ مرغ گیلان به ۵ استان کشور صادر می‌شود

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به جوجه‌ریزی بیش از ۱۰ میلیون جوجه در استان گیلان گفت: شاهد تولید ۵۰۰ تن مرغ در مرغداری‌های استان گیلان تولید می‌شود که این امر نشان دهنده نقش گیلان در تولید مرغ است.

به گزارش گیلانستان به نقل از فارس، میرحجت علی اکبرنژاد امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان گیلان قطب تولید مرغ در کشور است، اظهار کرد: استان گیلان به دلیل شرایط زیست محیطی و وجود کشتارگاه‌های متعدد یکی از قطب‌های تولید مرغ در کشور بوده و هرساله بخشی از مرغ تولیدی در گیلان به دیگر استان‌ها صادر می‌شود.

 

وی با اشاره به جوجه‌ریزی بیش از ۱۰ میلیون جوجه در استان گیلان گفت: بر اساس آمار در شهریور ماه سال جاری ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های استان انجام شده است.

 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از رشد ۱۸ درصدی جوجه‌ریزی در این استان خبر داد و افزود: روزانه شاهد تولید ۵۰۰ تن مرغ در مرغداری‌های استان گیلان تولید می‌شود که این امر نشان دهنده نقش گیلان در تولید مرغ است.

 

اکبرنژاد نیاز مرغ مصرفی در استان گیلان را ۲۵۰ تن دانست و بیان کرد: مابقی مرغ تولیدی در استان به استان‌های همدان، کردستان، تهران، کرج و قزوین صادر می‌شود.

 

وی با بیان اینکه گیلان سومین استان تولید کننده مرغ در کشور است، گفت:‌ در حال حاضر گیلان دارای ۹۰۰ واحد مرغداری گوشتی است که در هر دوره ظرفیت تولید ۲۰ میلیون قطعه مرغ را دارد.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار