کد خبر : 57835
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 مهر 1399- 31: 11

رئیس سازمان صمت گیلان:

تولید پارچه مخصوص ماسک در گیلان/ ثبت نام واحدهای توانمند در سامانه «توانیران» برای جلوگیری از واردات

تولید پارچه مخصوص ماسک در گیلان/ ثبت نام واحدهای توانمند در سامانه «توانیران» برای جلوگیری از واردات

رئیس سازمان صمت استان گیلان از دستیابی تولیدکنندگان گیلانی به فناوری تولید پارچه بایکو «از لایه‌های بهداشتی قابل‌استفاده در ماسک خبر داد و گفت: تولید پارچه بی بافت اسپان باند دولایه و لایه وسطی ماسک به نام» بایکو به همت بخش خصوصی در گیلان به میزان بیش از یک‌میلیون متر به‌صورت روزانه آغازشده است.

به گزارش گیلانستان، فرهاد دلق‌پوش صبح امروز در نشست هم‌اندیشی شورای هم‌خانواده صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت بالای صنعتگران گیلانی در کمک به بخش سلامت کشور اظهار کرد: این پارچه‌های تولیدشده در دو کارخانه برای تولید انواع ماسک سه لایه بهداشتی و به‌ویژه N95 با تیراژ بیش از پنج هزار عدد روزانه به مصرف می‌رسند.

وی به تولید سیم استاندارد فلزی برای کاربرد در تولید ماسک اشاره کرد و گفت: سیم‌های مخصوص که برای انواع ماسک کاربرد دارد نیز در هفت کارگاه در گیلان تولید می‌شود که مجموعاً زمینه اشتغال ۲۵۰ نفر به‌صورت مستقیم در گیلان فراهم‌شده است.

رئیس سازمان صمت استان گیلان از اعضای شورای هم‌خانواده سازمان صمت گیلان تشریک‌مساعی بیش از گذشته را در جهت اعتلای تولید و اشتغال استان در این شرایط اقتصادی مطالبه کرد و افزود: همه واقفیم تولید در شرایط تحریم سخت است و دشواری‌های تأثیرات کرونا نیز بر کسی پوشیده نیست ولی به لطف تلاش فعالین حوزه تولید و تجارت و شبکه‌های تأمین اقلام بهداشتی و کالاهای اساسی؛ کمبودها در سطح تولید و عرضه مرتفع شده است.

دلق‌پوش با اشاره به وضعیت مطلوب تولید و ارائه خدمات در حوزه اقلام بهداشتی تصریح کرد: از زمان شیوع کرونا، توزیع اقلام بهداشتی بر عهده وزارت بهداشت بود که برخی از کم و کاستی‌هایی را شاهد بودیم ولی حدود دو ماه است که وزارت صمت واگذار شد و به‌تبع آن سازمان صمت ورود پیداکرده، شاهد رقابت در ارائه خدمات و کالای باکیفیت و کمیت در این اقلام هستیم و حتی تولید ما به بیش از نیاز استان رسیده است و اقلام بهداشتی به‌وفور در دسترس مردم قرارگرفته است.

وی از تولید پارچه مِلت بِلون برای تهیه ماسک بهداشتی تا هفته‌های آتی در گیلان خبر داد و گفت: درصدد رفع مشکل انشعاب برق و ایجاد زیرساخت برای تولیدکننده این نوع پارچه در گیلان هستیم که با ظرفیت تولید ۲۵۰ کیلوگرم به‌صورت روزانه به چرخه یاوران نظام سلامت کشور بپیوندد.

رئیس سازمان صمت استان گیلان با اشاره به رکورد گیلان با راه‌اندازی دو واحد تولیدی پارچه‌های ماسک بیان کرد: تاکنون تنها سه استان در سطح کشور موفق به تولید این پارچه ماسک شده بودند که گیلان رتبه چهارم کشوری در تولید مواد اولیه ماسک به‌ویژه پارچه را به خود اختصاص داده است.

دلق‌پوش حفظ موقعیت موجود صنعتی تکمیل ظرفیت‌های خالی و توسعه و ایجاد ظرفیت‌های جدید را از ارکان مهم راهبری قطار تولید و توسعه گیلان برشمرد و افزود: این راهبرد سازمانی در این شرایط خاص اقتصادی به تاًسی از فرمایشات راهگشای مقام معظم رهبری سرلوحه کارسازمانی خواهد بود و معتقدم هم‌اندیشی و همت عالی تک‌تک اعضای شورای هم‌خانواده میزان درصد تحقق اهداف را افزایش می‌دهد.

وی اهمیت ثبت توانمندی‌های نخبگان و فعالیت تولیدی و خدمات فنی در سامانه توانیران (tavaniran.ir) را در افزایش خوداتکایی، ارزشمند دانست و گفت: در صورت ثبت محصولات و تولیدات داخلی در این سامانه قطعاً از واردات کالاهای مشابه ساخت داخل و ورود تکنولوژی خارجی به کشور جلوگیری به عمل می‌آید و این گامی بلند برای نیل به خودکفایی و تکیه‌بر توان داخلی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان صمت استان گیلان با بیان اینکه با تغییر کاربری اراضی صنعتی و تأسیسات صنعتی به‌شدت مخالف هستیم، تصریح کرد: در حالت فعلی با توجه به محدودیت طبیعی استان، نیازمند زمین‌هایی برای ایجاد زیرساخت‌های صنعتی برای واگذاری به سرمایه‌گذاران جدید در حوزه تولید است و در جلسات مختلف زیربنایی استان نیز چالش کمبود اراضی صنعتی را طرح نموده‌ایم و در حال پیگیری برای صدور مجوز ایجاد شهرک‌های صنعتی خصوصی در گیلان برای استقرار صنایع مادر هستیم.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار