کد خبر : 89788
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴

تولید ۱۷۵۰ تن بذر گواهی شده در گیلان

تولید ۱۷۵۰ تن بذر گواهی شده در گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر استفاده کشاورزان و شالیکاران از بذرهای گواهی شده، گفت: تاکنون بالغ بر ۱۷۵۰ تن بذر گواهی شده در گیلان تولید شده است.

به گزارش گیلانستان، صالح محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به شروع فصل زراعی در گیلان، اظهار کرد: گیلان به جهت شرایط اقلیمی و نوع آب و خاک یکی از استان‌های حاصلخیز کشت برنج است.

 

وی با اشاره به نقش حیاتی گیلان در تأمین مواد غدایی کشور، افزود: بخشی از امنیت غذایی کشور وابسته به محصولات تولید کشاورزی گیلان است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از توزیع بذر گواهی شده برنج در این استان خبر داد و اضافه کرد: تاکنون بالغ بر ۱۷۵۰ تن بذر گواهی شده در گیلان تولید شده که این رقم در سال گذشته ۱۵۶۰ تن بود که رشد حدود ۱۲ درصدی داشته است.

 

محمدی با بیان اینکه بذر گواهی شده تولیدی تنها ۱۵ درصد از عرصه‌های شالیزاری گیلان را پوشش می‌دهد، گفت: ارقام هاشمی، گیلانه، کیان، خزر، شیرودی، رش و آنام در لیست بذرهای گواهی شده هستند.

 

وی از زیر کشت رفتن ۸۰۰ هکتار اراضی شالیزاری گیلان با بذر گواهی شده خبر داد و افزود: کشاورزان برای تهیه بذر گواهی شده باید به شرکت‌های تعاون روستایی محل سکونت مراجعه کنند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به مزایای بذرهای گواهی شده، بیان کرد: خلوص ارقام و تولید زیر نظر کارشناسان فنی، تمیزی و پاکی، اطمینان از تولید موفق، اطمینان از سلامت بذر، استوار مطلوب گیاهچه، قدرت جوانه زنی بالا، افزایش تولید، مزرعه پاک، یکنواختی مزرعه و شناسنامه دار بودن از مهم‌ترین خصیصه‌ها و مزایای بذرهای گواهی شده است.

 

محمدی با تاکید بر استفاده کشاورزان و شالیکاران از بذرهای گواهی شده، اضافه کرد: استفاده از بذر گواهی شده بهره وری در تولید و کیفیت محصولات را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار