کد خبر : 45655
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 دی 1398- 19: 11

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان املش:

تولید ۹۶ تن عسل و فرآورده‌های جانبی آن در املش

تولید ۹۶ تن عسل و فرآورده‌های جانبی آن در املش

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان املش از فعالیت ۲۴۳ زنبوردار و تولید ۹۶ تن عسل و فرآورده‌های آن در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گیلانستان محمدمهدی صفری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به خواص عسل برای سلامتی انسان اظهار کرد: پرورش و تولید زنبورعسل بسیار می‌تواند برای مردم و افراد بیمار مفید بوده و زمینه ایجاد اشتغال برای جوانان را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری همایش زنبورداری در املش گفت: در بعضی مناطق زنبورداری به‌صورت سنتی ادامه دارد که اگر زنبور را بتوان به روش نوین پرورش داد می‌تواند بسیار مثمر ثمر واقع شود به همین دلیل به مدت دو روز ۱۵۰ نفر از زنبورداران سراسر کشور در همایش از زنبورداری نوین در شهرستان املش شرکت کردند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان املش با اشاره به اهدافِ برگزاری همایش زنبورداری نوین افزود: باید در حوزه زنبورداری، زنبور درمانی، پرورش ملکه و کنترل بیماری‌های زنبورعسل یافته‌های و دستاوردهای جدید را دانست که این همایش با حضور اساتید برجسته بین‌المللی و کشوری به همین منظور برگزار شد.

صفری با اشاره به اینکه فرآورده‌های جانبی زنبورعسل می‌توانند روانه بازار شوند، تصریح کرد: زنبورعسل دارای فرآورده‌های بسیاری ازجمله موم است که سالانه ۹۶ تن عسل و فرآورده‌های جانبی آن توسط ۲۴۳ زنبوردار و هشت هزار و ۸۶۹ فروند کندوی زنبورعسل تولید و وارد بازار می‌شود.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار