کد خبر : 27440
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 مرداد 1397- 50: 12

توهم توطئه یا توقع توطئه؟ مسئله این است!

توهم توطئه یا توقع توطئه؟ مسئله این است!

با زبان بی زبانی گفتند ؛ می خواهیم به سهمیه بندی دولت قبلی برگردیم ولی واژه غلط کردیم و شکر خوردیم به زبانمان جاری نمیشود، پس شما بریزید پمپ بنزین ها تا ما یک غلطی به غلط های خودمان اضافه کنیم.

به گزارش سرویس یادداشت گیلانستان، کیهان هاشم نیا استاندار اسبق گیلان طی یادداشتی نوشت:

آقا به من بفرمائید، وقتی ۴ روز مانده به آغاز تحریم‌های آمریکا و سقط جنین ناقص الخلقه برجام، اگر یک مسئول وزارت نفتی بیاید جلوی دوربین تلویزیون و دو بطری کوچک دست بگیرد که یکی حاوی آب و دیگری حاوی بنزین باشد و بگوید این بطری نیم لیتری آب است و قیمتش هزار تومان و این یکی بطری حاوی بنزین است و قیمتش پانصد تومان و سپس رو به دوربین کند و سقراط گونه بگوید ؛ آی مردم! شیر فهم شدید که قیمت آب در این کشور دو برابر بنزین است؟ و چند ساعتی از این اقدام نگذشته ، جلوی همه پمپ بنزین ها صف های طولانی خودرو و پیت بدستان بیکار تشکیل شود ، پاسخ دهید کدام گزینه درست است؟

الف – این کار توطئه بود تا القای افزایش قریب الوقوع بهای بنزین را بکنند. افزایش قیمت بنزین نیز به معنای افزایش سایر کالا های تولید داخل و غیر مرتبط با قیمت ارز و طلا است.

ب – این اقدام عمدی نبود بلکه از سر حماقت بود و بر احمق ها هم حرجی نیست.

ج – می خواستند بگویند؛ آقایون داداشام! رانت دیگری در راه است، بجنبید تا سفره پهن است یک مویی از ما خرس های قطبی بکنید.

د – با زبان بی زبانی گفتند ؛ می خواهیم به سهمیه بندی دولت قبلی برگردیم ولی واژه غلط کردیم و شکر خوردیم به زبانمان جاری نمیشود، پس شما بریزید پمپ بنزین ها تا ما یک غلطی به غلط های خودمان اضافه کنیم.

ه – حسام و صفدر و کفتر های دولت فکر کردند که ما چه کنیم تا افتضاح ارز و طلا را بشوید و ببرد ؟ به این نتیجه رسیدند که بهتر است یک بریز به خیابان دیگری از ملت همیشه در صحنه درست کنیم و آنوقت بیاییم آنان را نصیحت کنیم که ؛ ملت ! بنزین هست، نگران نباشید. و بعد بادی به غبغب انداخته و ادعا کنیم ، دیدید اوضاع ارز و طلا هم از قماش یورش همین مردم حریص است؟ و الّا مو، لای درز مدیرت ما که نمی رود!!

و – حالا اگر کسی به سقراط مورد نظر بگوید که آب شرب در کشور ما هر متر مکعب (هزار لیتر) ۱۴۰۰ تومان است. بنابراین هر نیم لیتر آب شرب لوله کشی منازل، هفت ریال است و نه ۱۰۰۰ تومان و آن آبی که شما نشان دادید قیمت بطری و آب با هم بود. آیا فکر می کنید این جناب سقراط نما چه جوابی به مغلطه خود خواهد داد؟ جواب اول: هان؟ ، جواب دوم: من الان در رستوران هستم بعدا تماس بگیرید؟ جواب سوم: کی گفته من باید به ملت جوابگو باشم؟ اگر کدخدا هستی بیا جلو و الّا برو کنار باد بیاد!

ز – مانور بود . مانور چگونه مردم را عصبانی کنیم؟

ح – همه موارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

محمد چهارشنبه , ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۴

ممنون از اینکه بعنوان یک مدیر اجرائی اسبق و جانباز اظهار نظر کردید.

رفتن به نوار ابزار