کد خبر : 24645
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵

توهین به اصحاب رسانه و برخورد با آنان را صحیح نمیدانیم

توهین به اصحاب رسانه و برخورد با آنان را صحیح نمیدانیم

نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: مسئولان استان گیلان باید به سه حوزه سیاست، فرهنگ و اقتصاد توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در دیدار با اصحاب رسانه استان گیلان در رشت اظهار داشت: اصحاب رسانه اهل معرفت، شناخت و بصیرت هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سیدشهیدان اهل قلم، شهید “سیدمرتضی آوینی” تصریح کرد: انقلاب اسلامی یک هنر بود زیرا معادلات جهانی را تغییر داد.

وی تغییر سیستم سیاسی جهانی را یکی از اقدامات انقلاب اسلامی دانست و گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی سیاست به‌معنای حاکمیت ظلم و سلطه برجهان بود اما امام راحل گفتند که به من نگویید حاکم و من را طلبه خطاب کنید و همین امر تحول عظیمی در جهان به‌وجود آورد.

آیت‌الله فلاحتی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، قدرت‌های جهانی فهمیدند که ترویج تفکر انقلاب در جهان سبب می‌شود تا تمام برنامه‌های آن‌ها به زباله‌دان تاریخ بپیوندد به‌همین خاطر جنگ تحمیلی و تحریم علیه ایران را در دستور کار قرار دادند.

امام جمعه رشت با اعلام اینکه انقلاب اسلامی ایران معادلات نظامی جهان را نیز تغییر داده است ابراز داشت: قبل از پیروزی انقلاب هرکسی مال، زور و اسلحه داشت بر مردم حکومت می‌کرد اما انقلاب ما نشان داد که خون می‌تواند در مقابل همه قدرت‌ها بایستد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان جنگ تحمیلی را رخدادی بزرگ دانست و اظهار داشت: در هیچ دوره از تاریخ پیش نیامده بود که تمام قدرت‌های جهان علیه یک کشور تازه انقلاب‌کرده متحد شوند.

آیت‌الله فلاحتی انقلاب اسلامی را عامل قدرتمندی ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان نیروهای مسلح علت حملات دشمن به ایران را قدرت فزاینده انقلاب اسلامی دانستند.

وی با اعلام اینکه تمام قدرت‌های جهانی در حال تهدید کردن ایران هستند عنوان داشت: کشورهای غربی می‌دانند که انقلاب ما در تمام لایه‌های زندگی بشریت وارد شده که نمونه آن انقلاب‌های مردمی در منطقه است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امروز دشمن ملت ایران شناخته است و به‌جای جنگ سخت، جنگ نرم را علیه ما در پیش گرفته است تصریح کرد: دشمن می‌داند که جنگ سخت علیه ملت ایران کارساز نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان خاطرنشان کرد: این که برخی افراد می‌گویند ما سایه جنگ را از سر کشور برداشتیم یا دشمن می‌تواند به ما حمله نظامی کند از روی ناآگاهی و ناپختگی است.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه به فرموده مقام معظم رهبری امروز جمهوری اسلامی توانایی آن را دارد که “تل آویو” و “حیفا” را با خاک یکسان کند اظهار داشت: امروز دشمن به‌دنبال تضعیف توان دفاعی ما است اما مسئولان نظام با قدرت ایستادگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه هرچه جامعه منسجم‌تر باشد عملکرد موفق‌تری دارد خاطرنشان کرد: مسئولان کشور مالزی طرح اقتصاد مقاومتی ما را الگوی سیاست‌های اقتصادی کشور خودشان قرار داده‌اند.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه طبق فرموده مقام معظم رهبری هیچ مشکل غیرقابل حلی در کشور وجود ندارد افزود: همسویی و همگرایی و همچنین بهره‌گیری از نخبگان دانشگاهی و حوزوی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی سبب رفع مشکلات کشور می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه مسئولان استان گیلان باید به سه حوزه سیاست، فرهنگ و اقتصاد توجه ویژه داشته باشند عنوان داشت: کار کردن در حوزه فرهنگی بسیار دشوار است و مدیریتش نیاز به زمان طولانی دارد.

وی با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از متخصصان حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در استان گیلان افزود: عدم استفاده از متخصصان یکی از مشکلات اصلی ما است و برای رفع آن باید از نخبگان دانشگاهی و حوزوی استفاده شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان دانشگاه و حوزه را مکمل یکدیگر دانست و خاطرنشان کرد: مناسفانه برخی رشته‌های دانشگاهی اصلاً کارآمدی میدانی در جامعه ندارد و در نتیجه بازدهی و ثمره‌ای برای جامعه ندارد‌.

امام جمعه رشت با بیان اینکه زندگی حقیقی انسان پس از جدا شدن روح از جسم آغاز می‌شود اظهار داشت: بنابر روایات انسانی زیرک است که به فکر قیامت خود باشد زیرا بیداری واقعی انسان پس از مرگ به وجود می‌آید.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به برخی کانال‌ها و سایت‌ها که در شبکه‌های مجازی و اینترنت به نام او فعالیت می‌کنند گفت: من خدمتگزار و پابوس مردم هستم و از همه می‌خواهم که هیچ سایت و کانالی به نام من ایجاد نکنند.

وی رسانه‌های جمعی را بهترین ابزار ارسال پیام‌های اسلام دانست و تاکید کرد: امروزه همه ما با امپراطوری رسانه‌های مدرن مواجه هستیم اما رضای خدا در بیان فرهنگ اسلام است.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر لزوم امانتداری رسانه‌‌ها خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید در بیان مطالبشان ادب را رعایت کنند و از تخریب شخصیت‌های حقیقی و حقوقی پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه باید دشمن را زود رصد کند، تاکید کرد: توهین به اصحاب رسانه و برخورد با آنان را صحیح نمیدانیم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه اصحاب رسانه باید نکات ادبی را در مطالبشان رعایت کرده و از نگارش اغلاط ادبی جلوگیری کنند گفت: طبق روایتی از پیامبراکرم(ص) انسان باید به عواقب کاری که انجام می‌دهد دقت کند و دوراندیش باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه دوراندیشی سبب جلوگیری از هلاکت جامعه می‌شود اظهار داشت: هدف اصحاب رسانه باید ترویج اسلام باشد و این را نیز بدانند که دامن زدن به مسئله شیعه و سنی خیانت به اسلام است.

وی دولت سعودی را عامل ایجاد اسرائیل و صهیونیست دانست و خاطرنشان کرد: امروز داعش، وهابیت، طالبان و آل سعود برای نابودی اسلام کمر بسته‌اند و ایجاد اسرائیل نیز یکی از کارهای آنان است.

آیت‌الله فلاحتی ترویج انقلاب اسلامی و طرح مشکلات جوانان و اقشار آسیب را از اهداف اصلی اصحاب رسانه دانست و عنوان داشت: رسانه‌های داخلی باید رسانه‌های معاند را رصد کنند تا بتوانند به‌‌خوبی با آن‌ها مقابله کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار