کد خبر : 40261
تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 مرداد 1398- 51: 16

در دیدار وزیر اطلاعات با آیت الله فلاحتی مطرح شد؛

تکیه بر جوانان و نخبگان تنها راهکار برون رفت از مشکلات است/ امیدواریم با معرفی استاندار جدید به مشکلات گیلان توجه جدی شود/ گیلان مشکل امنیتی ندارد/ مردم عامل اصلی امنیت در استان هستند

تکیه بر جوانان و نخبگان تنها راهکار برون رفت از مشکلات است/ امیدواریم با معرفی استاندار جدید به مشکلات گیلان توجه جدی شود/ گیلان مشکل امنیتی ندارد/ مردم عامل اصلی امنیت در استان هستند

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: اگر تمام مسئولان گیلان فارغ از افکار و اندیشه های سیاسی و اجتماعی بخواهند در کنار همدیگر باشند بخش بسیاری از بیکاری در منطقه برطرف می شود.

به گزارش گیلانستان آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات با اشاره به آرامش حاکم در استان اظهار کرد: با توجه به ویژگی های دریا، جلگه و کوه در استان به لحاظ آماری سالانه پذیرای ۳۵ میلیون نفر گردشگر هستیم اما مردم گیلان روحیه معنوی و دینی خود را به خوبی حفظ کرده اند.
وی، وجود ۸ هزار شهید در گیلان بسیار مهم عنوان کرد و افزود: در طول تاریخ بزرگان، علمان دینی و شخصیت های اجتماعی و سیاسی بسیاری در گیلان بودند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه مردم گیلان از ویژگی های بسیار خوبی برخوردارند، تصریح کرد: اما به زیربناهای استان قدری کم توجهی شده است.
آیت الله فلاحتی به آماده بودن بستر برای انجام فعالیت های فرهنگی در گیلان اشاره کرد و گفت: زمینه سیاسی، فرهنگی و حتی اقتصادی خوبی در استان وجود دارد و اگر از این بسترهای موجود به خوبی استفاده شود و تمام مسئولان فارغ از افکار و اندیشه های سیاسی و اجتماعی بخواهند در کنار همدیگر باشند بخش بسیاری از بیکاری در منطقه برطرف می شود.
وی با اشاره به بازدید از صنایع دریایی شهید تمجیدی و تالاب انزلی در هفته گذشته، بیان کرد: جوانان استان کشتی های بزرگی در گیلان در حال ساخت دارند و این امر توانمندی استان را نشان می دهد.
نماینده ولی فقیه در گیلان، وجود تالاب انزلی را ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال در منطقه دانست و خاطرنشان کرد: اگر سازوکارهای آن طراحی شود می تواند چند برابر ونیز برای استان اشتغالزایی داشته باشد.
آیت الله فلاحتی به دو رودخانه زرجوب و گوهررود در شهر رشت اشاره کرد و یادآور شد: پس از انقلاب هیچ توجهی به رودخانه های مذکور نشده و آسیب های آن در داخل شهر و ورودی به تالاب انزلی بسیار است.
وی ادامه داد: امیدواریم با معرفی استاندار جدید گیلان به مشکلات استان توجه جدی شود و اگر بتوانند سرمایه گذاری هایی انجام دهند بسترهای توسعه همه جانبه در استان وجود دارد.
امام جمعه رشت با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به گیلان بیان کردم استان از سرسبزی برخوردار است، اظهار کرد: به دلیل بی توجهی به زیرساخت های اقتصادی، فقر گیلان زیر سرسبزی استان پنهان است.
آیت الله فلاحتی اضافه کرد: از روز نخست که به گیلان آمدیم اعلام کردیم برای ما داشتن افکار و اندیشه های سیاسی، گرایش ها و سلیقه ها ایراد نیست بلکه داشتن سلیقه لطف الهی است.
وی با اشاره به اینکه وجود افراد مومن، انقلابی و داشتن اراده برای کار برای ما مهم است، بیان کرد: اگر تمام نیروها بخواهند در کنار همدیگر باشند با وجود گرایش ها و سلیقه های سیاسی به موفقیت می رسیم.
نماینده ولی فقیه در گیلان به تحریم ها و دشمنی ها علیه نظام اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: اکنون همه مردم و مسئولان به این باور رسیدند که تکیه بر توانایی کشور، جوانان و نخبگان تنها راهکار برون رفت از مشکلات و پیشرفت است.
آیت الله فلاحتی تصریح کرد: اکنون بستر پیشرفت در ذیل توجهات الهی، امام زمان(عج) و درایت مقام معظم رهبری در کشور فراهم است و امیدواریم در رسیدن به آرمان های شهدا موفق شویم.

گیلان مشکل امنیتی ندارد/ مردم عامل اصلی امنیت در استان هستند

وزیر اطلاعات نیز در دیدار مذکور گیلان را استان ممتاز عنوان کرد و گفت: گیلان دارای فرهیختگان متعددی است و شخصیت های بسیاری در این استان وجود دارد.
حجت الاسلام سید محمود علوی به وجود علمای فاضل در گیلان اشاره کرد و افزود: گیلان خیلی سریع به بلوغ سیاسی رسیده و در معرض تاثیر دیدگاه های مختلف است بنابراین باید مورد توجه ویژه ای قرار گیرد.
وی با بیان اینکه گیلان در سرسبزی طبیعی خود دارای سرسبزی نخبگی است، تصریح کرد: ما به گیلان علاقمندیم ضمن اینکه در استان مشکل امنیتی وجود ندارد.
وزیر اطلاعات ادامه داد: در گیلان نیاز نیست دستگاهی بخواهد امنیت را برقرار کند زیر عامل اصلی امنیت منطقه، مردم هستند و خودشان امنیت را برقرار می کنند.
علوی یادآور شد: همراهی عمومی نخبگان و همدلی مردم با مدیران موجب شده اگر نگوییم گیلان بی مساله است باید بگوییم گیلان استان کم مساله ای است.
در دیدار مذکور، مدیر کل جدید اطلاعات گیلان معرفی شد و از تلاش های مدیرکل گذشته قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار