کد خبر : 15489
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷

ثابت قدم این روزها کجاست و چه می کند؟ آیا شایعات فضای مجازی در خصوص ثابت قدم صحت دارد؟

ثابت قدم این روزها کجاست و چه می کند؟ آیا شایعات فضای مجازی در خصوص ثابت قدم صحت دارد؟

پس از برکناری ثابت قدم در آخرین روزهای شورای چهارم، شایعاتی پیرامون شهردار سابق رشت در فضای مجازی منتشر شد. دامنه این شایعات که از دستگیری تا تلاش برای حضور مجدد در شهرداری گسترده بود، اگرچه مدتی بعد فروکش کرد اما این سوال به قوت خود باقی ماند، ثابت قدم کجاست و چه می کند؟

به گزارش گیلانستان، پس از عزل محمدعلی ثابت قدم شهردار سابق رشت، کمتر خبری از وی منتشر شد، پست های گاه و بی گاه وی در صفحه اینستاگرام و انتشار عکسی همراه با فرزندش تنها چیزهایی بود که از حال و روز و کارهای روزهای پسا شهرداری خبر می داد.

شاید برای بسیاری جالب باشد که امروز شهردار سابق رشت پس از پایان کارش در شهرداری چه می کند؟! وقت خود را در کجا می گذراند و به چه چیزهایی مشغول است؟!

در همین راستا پای گفتگو با محمدعلی ثابت قدم، شهردار سابق رشت نشستیم، شرح کامل این مصاحبه را در ذیل میخوانید:

–  امروز محمدعلی ثابت قدم در چه حالیست و چه میکند؟!

در ابتدا از شما تشکر می کنم که به یاد بنده بودید؛ شاید پاسخ این سوال که در واقع “تعطیلات خود را چگونه گذراندید” این باشد که سعی بنده بر این بود که بیشتر در کنار خانواده باشم چون در ایامی که در شهرداری حضور داشتم زمان زیادی برای گذراندن کنار خانواده نداشتم اما در حال حاضر سعی بر جبران عقب افتادگی های گذشته در کنار خانواده دارم.

–  این روزها مسافرت خارج از استان هم رفته اید؟!

چند مسافرت خارج از استان بوده که عموما کاری بوده است اما در کنارش زنگ تفریح هم داشتیم ولی عموما در این مدت در رشت بوده ام.

–  روزهای زیادی به پایان عمر شورای چهارم نمانده است، اگر بخواهید از 100، نمره ای به شورای چهارم بدهیم، نمره این شورا چند خواهد بود؟

کلا اعتقادم بر این است که در حوزه اجتماعی اتفاقات بسیار خوبی رخ داده است، شاید برخی موارد برای برخی افراد وجود داشته باشد، اما آنچه که مردم در مورد آن قضاوت می کنند عملکردهاست، این موضوع زمانی قابل لمس تر است که میبینیم نیمی از صندلی های شورای پنجم در اختیار اعضای شورای چهارم قرار گرفته است و این یعنی برخی از اعضای شورای چهارم توانسته اند با عملکرد خوب خود رای شهروندان را جلب نمایند.

–  شورای پنجم را چگونه میبینید؟! آیا این مجموعه می تواند ادامه دهنده مسیر توسعه محوری که مورد تاکید دوران دوم حضور شما در مصند شهرداری بود باشد؟

شاید بتوان گفت که این ترکیب، ترکیب مناسبی باشد زیرا فارغ از هر مسئله ای، از گروه ها و اقشار مختلف جامعه از حوزه بازار، فرهنگی، رسانه، اجتماعی، حوزه های سیاسی، مهندسین، حوزه صنعت و حوزه کارگری در شورای آتی حضور خواهند داشت و شاید بتوان گفت که به لحاظ کار سیاسی این ترکیب، ترکیب مورد نیازتری برای شهر ما خواهد بود و نتیجه آن را باید در برنامه ها و مصوبات شورای آتی مشاهده نمود.

–  اگر شورای پنج از شما برای همکاری مجدد دعوت کند، مایل به آغاز سومین حضور بر مسند شهرداری رشت خواهید بود؟!

این از آن دست سوالاتی است که ممکن است زمانش در حال حاضر نباشد، شهر رشت دارای یک برنامه مدون و مشخص است، امروزه قابلیت اجرای برنامه هایی که مصوب شده باید مورد نظر قرار بگیرد، امروز ساختار شهرداری مورد بروزرسانی قرار گرفته است و کارهای فراوانی در حوزه شهر الکترونیک و… صورت گرفته است که به تسریع یا کند شدن توانمندسازی اقتصاد شهری کمک کند، استفاده از توان ادارات دولت، شرکت های خصوصی و توانایی های مردمی در این بخش است.

–  در مدتی که از شهرداری دور بودید در فضای مجازی و برخی کانال های تلگرامی که هویت مشخصی نیز ندارند مطالبی علیه شما از دستگیری و کاندیداتوری برای مجلس یازدهم و… منتشر شد، در این میان اما هیچ واکنشی به این مطالب نشان ندادید، مایل به پاسخگویی شفاف در خصوص این نوع مطالب منتشره هستید؟!

در دوره نخستی که سکاندار شهرداری رشت بودم، اعتقاد بنده بر این بود که اگر انتقادی از بنده بود می بایست آن را بپذریم، به صورت موردی اگر گفتاری از این دست مباحث یا حتی شدیدتر از این بحث از ناحیه افراد به صورت مرتبط یا غیر مرتبط مطرح می شد در خصوص آن صحبت می کردم اما پس از آن بجهت آنکه با طرح صحبت در خصوص مسائلی این چنینی می توان باعث ایجاد تنش های بیشتری شد بنده سکوت می کنم. افرادی که می بایست ببینند موضوعات را کامل رصد می کنند، اما انهایی که خود را به خواب زده اند قطعا با هیچ حرف و سخنی بیدار نخواهند شد.

– از وقتی که گذاشتید ممنویم

بنده هم از شما تشکر می کنم

/ خزر آنلاین

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کارت بازرگانی سه شنبه , 24 فروردین 1400 - 20:16

مطلب بسیار خوبی بود.ممنون

رفتن به نوار ابزار