کد خبر : 30152
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷

ثبت‌نام در کتابخانه‌های عمومی گیلان ۲۴ آبان‌ماه رایگان است

ثبت‌نام در کتابخانه‌های عمومی گیلان ۲۴ آبان‌ماه رایگان است

سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به برگزاری جشنواره دوچرخه‌سواری “رکاب شاد برای کتاب” در رشت گفت: ثبت نام در کتابخانه‌های عمومی گیلان ۲۴ آبان‌ماه رایگان است.

به گزارش گیلانستان، پریسا کرمی امروز در نشست خبری در رشت اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی محل انجام فعالیت‌های فرهنگی برای اقشار مختلف جامعه به ویژه خانواده‌‌ها است.

سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه تصریح کرد: نظام آموزشی می‌تواند تاثیر فراوانی در ترویج این فرهنگ داشته باشد.

کرمی با بیان اینکه فرهنگ کتابخوانی باید از دوران کودکی در افراد نهادینه شود خاطرنشان کرد: تربیت کودکان علاقه‌مند به کتابخوانی سبب کاهش مشکلات اجتماعی می‌شود.

وی با اعلام اینکه هفته کتاب از 19 تا 30 آبان ماه و با شعار “حال خوش خواندن” در گیلان برگزار می‌شود گفت: بهره‌برداری از پروژه عمرانی فرهنگی، افتتاح نمایشگاه‌های مختلف و اجرای برنامه‌های فرهنگی از جمله اقدامات نهاد کتابخانه‌های عمومی گیلان در این هفته است.

سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با اشاره به نقش سازمان‌های مردم‌نهاد و همچنین مجموعه‌های فرهنگی در برگزار مراسمات هفته کتاب ابراز داشت: تعامل این مجموعه‌ها سبب اجرای برنامه‌های با کیفیت می‌شود.

کرمی با اشاره به برگزاری جشنواره دوچرخه سواری با عنوان “رکاب شاد برای کتاب” در رشت افزود: این جشنواره 18 آبان و با حضور کودکان 7 تا 12 ساله از کتابخانه عمومی کوشیار گیلانی در بوستان ملت آغاز شده و تا کتابخانه عمومی کودکان باران در امین الضرب ادامه دارد.

وی شاهنامه‌خوانی، قصه‌خوانی و اجرای سرود توسط کودکان را بخشی از برنامه‌های جشنواره “رکاب شاد برای کتاب” دانست و گفت: از دو کتاب تألیفی توسط نونهالان عضو کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در هفته کتاب رونمایی می‌شود.

سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان برگزاری مراسم تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابداری را یکی از برنامه‌های هفته کتاب این مجموعه دانست و اظهار داشت: ثبت نام در کتابخانه‌های عمومی گیلان در روز 24 آبان‌ماه رایگان است.

وی با اشاره به برپایی غرفه نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در چهاردهمین نمایشگاه کتاب گیلان تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 59 هزار نفر از مردم گیلان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که این تعداد باید به 420 هزار نفر برسد.

کرمی با اعلام اینکه 144 کتابخانه عمومی و مشارکتی در استان گیلان فعال است اظهار داشت: کتابخانه عمومی شهر “واجارگاه” شهرستان رودسر با کمک خیران به بهره‌برداری می‌رسد.

سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان ضمن تشریح دیگر برنامه‌های این مجموعه در هفته کتاب خاطرنشان کرد: گشایش نمایشگاه‌های فرهنگی و بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه‌ها بخشی از فعالیت‌های این مجموعه در هفته کتاب است./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار