کد خبر : 32683
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 دی 1397- 16: 11

ثبت‌نام ۱۰۰ زوج برای ازدواج دانشجویی در گیلان/استقبال مناسب نیست

ثبت‌نام ۱۰۰ زوج برای ازدواج دانشجویی در گیلان/استقبال مناسب نیست

دبیرستاد ازدواج دانشجویی گیلان بااشاره به ثبت‌نام ۱۰۰ زوج برای حضور در ازدواج دانشجویی در این استان، گفت: متاسفانه تاکنون استقبال مطلوب نبوده و نیازمند اطلاع رسانی بیشتر هستیم.

به گزارش گیلانستان حجت الاسلام سیدمحمدحسین صفوی صبح پنجشنبه در نشست خبری با موضوع ازدواج دانشجویی که در دفتر نمایندگی مقام رهبری در دانشگاه آزاد واحد رشت برگزار شد، اظهارکرد: امسال بیست و دومین دوره برگزاری جشن ازدواج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور است.

وی با بیان اینکه طرح ازدواج دانشجویی امسال با عنوان «همسفرتا بهشت» اجرایی می شود، افزود: امسال این برنامه به میزبانی شهر مشهد به مدت یک دوره سه روزه برگزار می شود. دانشجویان حاضر در این دوره در دوره‌های آموزشی، فرهنگی و مهارتی با حضور استادان متخصص شرکت خواهند کرد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد در ادامه با اشاره به اینکه دانشگاه به دلیل حضور جمعیت ۴ میلیونی دانشجویان ظرفیت عظیمی از نسل آینده‌ساز جامعه را دارد، بیان‌کرد: اگر بتوانیم در زمینه ازدواج که موضوع و دغدغه روز جوانان بوده اقدامات مناسبی انجام دهیم می توانیم در راستای کاهش ناهنجاری‌های موجود در سطح دانشگاه‌ها گام برداریم.

حجت الاسلام صفوی تصریح‌کرد: در صورت غفلت از این موضوع این فرصت به یک تهدید تبدیل می شود و جامعه جوان کشور به انحراف کشیده خواهد شد. لذا از همه مسئولان، خیران مسکن ساز و خوابگاه‌ساز درخواست می شود به این حوزه نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

۳۰ دی آخرین مهلت ثبت نام ازدواج دانشجویی

وی با بیان اینکه در ماه‌های گذشته تبلیغات لازم برای ثبت نام از دانشجویان علاقمند برای حضور در این طرح انجام شده است، افزود: متاسفانه تاکنون استقبال مناسبی از این طرح انجام نشده و تنها ۱۰۰ زوج برای ازدواج دانشجویی ثبت نام کرده‌اند.

عدم آگاهی دانشجویان، اطلاع رسانی‌ نامناسب و همچنین برداشت‌های نادرست از این طرح از مهم ترین دلایل نبود تمایل در میان دانشجویان برای ثبت نام در این طرح استصفوی در ادامه با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته شاهد روند نزولی استقبال دانشجویان از این برنامه‌ها بوده‌ایم، گفت: عدم آگاهی دانشجویان، اطلاع رسانی‌ نامناسب و همچنین برداشت‌های نادرست از این طرح از مهم ترین دلایل نبود تمایل در میان دانشجویان برای ثبت نام در این طرح است.

وی آخرین مهلت ثبت نامه برای دانشجویان در این طرح را ۳۰ دی ماه سال جاری عنوان و بیان کرد: رسانه و مطبوعات می تواند نقش مهمی در این امر الهی و اجرای سنت پیامبر در سطح جامعه ایفا کند لذا از همه رسانه‌های مکتوب و مجازی استان درخواست می شوند اطلاع رسانی مناسبی از این برنامه انجام دهند.

حجت الاسلام صفوی با بیان اینکه با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با سایر دانشگاه‌های گیلان مقرر شد ۸۰ زوج دانشجو در قالب کاروان از ۲۴ بهمن ماه به مدت سه روز به مشهد مقدس اعزام و در این طرح شرکت کنند، اظهارکرد: سایر زوجین نیز به صورت شخصی به این مراسم اعزام می شوند.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات ۳ میلیون تومانی با سود ۲ درصد به زوجین، گفت: دانشگاه آزاد نیز به برای زوجین دانشجوی خود که در این مراسم شرکت می کنند تسهیلاتی در نظر گرفته است براساس آن دانشجویان مقطع کارشناسی یک ترم به صورت رایگان و مقاطع بالاتر نیز شهریه آنها به صورت نیم بها حساب می شود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار