کد خبر : 6550
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 آبان 1395- 21: 13

ثبت‌نام ۱۹ هزار گیلانی برای سفر به کربلا/ مراجعه زائران گیلانی تنها به مرز مهران

ثبت‌نام ۱۹ هزار گیلانی برای سفر به کربلا/ مراجعه زائران گیلانی تنها به مرز مهران

تعداد ۱۸ هزار و ۹۹۳ نفر برای سفر به کربلا به منظور شرکت در مراسم اربعین حسینی(ع) در گیلان ثبت‌نام کردند.

به گزارش گیلانستان ، جلسه ستاد هماهنگی اربعین حسینی(ع) پیش از ظهر امروز در محل استانداری گیلان برگزار شد و هر کدام از دستگاه‌های مربوطه گزارشی از اقدام‌های انجام شده را ارائه کردند.

پایانه‌های حمل و نقل و مسافر گیلان آمادگی کامل خود برای انتقال زائران به مرز مهران در روزهای باقی‌مانده به اربعین حسینی(ع) را اعلام کرد و مقرر شد؛ مرز خروجی برای زائران گیلانی تنها مرز مهران باشد و زائران این استان به مرز دیگری در غرب کشور مراجعه نکنند.

در جلسه مذکور مقرر شد؛ تمام زائران نسبت به برنامه‌ریزی سفر به صورت گروهی اقدام کرده و از سفر به صورت فردی خودداری کنند ضمن اینکه بدون دریافت رواید امکان سفر به عراق وجود ندارد.

تاکنون تعداد ۱۸ هزار و ۹۹۳ نفر گیلان برای شرکت در مراسم اربعین حسینی(ع) در سامانه الکترونیکی سماح حج و زیارت ثبت‌نام کردند و برای ۱۷ هزار و ۷۱۰ هزار نفر روادید صادر شده است.

در دفتر موقت کنسولگری عراق که با پیگیری‌های محمدعلی نجفی استاندار گیلان در شهر رشت راه‌اندازی شده، روزانه برای سه هزار نفر زائر کشور عراق روادید صادر می‌شود.

صدور روادید برای زائران گیلانی که در سامانه سماح نام‌نویسی کردند در مراحل پایانی است ضمن اینکه زائران برای دریافت روادید نباید به مرز مراجعه کنند.

روادید برای زائران استان قزوین در رشت صادر می‌شود و تاکنون برای ۵ هزار و ۱۳۴ نفر از زائران این استان روادید صادر شده است.

در مدت دو هفته گذشته تعداد ۱۳ هزار زائر گیلانی به عراق اعزام شدند ضمن اینکه موکب‌هایی با کمک‌ها و نذرهای مردمی برای پذیرایی ۲۰ هزار نفر زائر گیلانی در عراق ایجاد شده است.

زائران پس از ورود به مرز عراق باید از درج مهر ورود به آن کشور در گذرنامه خود اطمینان حاصل کنند و هر کدام از دارندگان روادید گروهی یک نسخه رونوشت رنگی از لیست رواید خود را تهیه و ممهور کرده تا در صورت جدا شدن احتمالی از گروه بتوانند با آن از مرز دو کشور تردد کنند.

منبع: فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار