کد خبر : 6597
تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 آبان 1395- 42: 9

ثبت‌نام ۲۳ هزار نفر گیلانی برای سفر به کربلا

ثبت‌نام ۲۳ هزار نفر گیلانی برای سفر به کربلا

استاندار گیلان از ثبت‌نام ۲۳ هزار نفر برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی(ع) در این استان خبر داد.

به گزارش گیلانستان ، جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران گیلان بعد از ظهر امروز با حضور اسماعیل نجار معاون وزیر کشور در محل ساختمان مدیریت بحران استان برگزار شد.

محمدعلی نجفی در جلسه مذکور با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های مهم پیشگیری از وقوع حوادث است اظهار کرد: پیشگیری و آموزش مردم و کارکنان از برنامه‌های اصلی فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان است.

وی به نقش مؤثر رسانه‌ها در مسائل پیشگیری و آموزش اشاره کرد و افزود: جلوگیری از هر گونه حادثه و بحران رسالت اصلی مدیران ارشد استان است.

استاندار گیلان با بیان اینکه مدیران با حضور موثر و به‌موقع نباید اجازه ایجاد هر گونه بحران در استان را دهند، تصریح کرد: مشکلات ایجاد شده در سراوان ناشی از انباشت زباله در دهه‌های گذشته بوده و در مدت سه سال اخیر اقدام‌های موثری در این زمینه انجام شده است.

نجفی از اجرای برنامه‌های مختلف برای ساماندهی پسماند در منطقه سراوان رشت خبر داد و بیان کرد: مشکلات مردم سراوان در زمان‌های مختلف پر رنگ می‌شود و اگر در این موضوع به صورت عملیاتی ورود نمی‌کردیم می‌توانست ابعاد دیگری داشته باشد.

وی بر افزایش صبر مردم هنگام مواقع بحرانی تأکید کرد و گفت: هنگام بحران نباید مردم را در فشار سیاسی قرار داد اما برخی که باید دل‌سوز مردم باشند موجب ایجاد بحران می‌شوند.

* برخی به‌ دنبال دامن زدن به مسائل کارگری گیلان هستند

استاندار گیلان با اشاره به اینکه برخی به‌دنبال دامن زدن به مسائل کارگری در استان هستند، متذکر شد: موضوع مذکور می‌تواند حادثه‌آفرین باشد.

نجفی به کاهش نرخ بیکاری گیلان از ۱۵.۶ درصد به ۹.۶ درصد طبق اعلام مرکز آمار ایران اشاره کرد و یادآور شد: آمار مذکور به معنای نبود مشکل بیکاری فارغ‌التحصیلان نیست اما نمی‌توان اقدام‌های مثبتی که انجام شده را نادیده گرفت.

وی با بیان اینکه عده‌ای نمی‌خواهند موفقیت‌ها و دستاوردهای دولت را مشاهده کنند، اظهار کرد: در مدت دو ماه آینده دو کارخانه بزرگ که در کشور بی‌نظر هستند با اشتغال هر کدام ۶۰۰ نفر در گیلان افتتاح می‌شود اما منتقدان با نگاه سیاسی اعلام می‌کنند تمام کارخانه‌ها تعطیل است.

استاندار گیلان در ادامه بر ضرورت تعیین وضعیت نیروهای طرحی در دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد و افزود: احصای تعداد نیروهای طرحی در دستگاه‌های اجرایی و موقعیت کاری آنها حائز اهمیت است.

نجفی با تأکید براینکه در قالب طرح مذکور افراد نباید اقدام به به‌کارگیری بستگان خود کنند، بیان کرد: به دستگاه‌های نظارتی تکلیف شده ضمن برخورد با موضوع مذکور نسبت به اصلاح آن اقدام کنند.

وی بر ضرورت پرداخت حقوق عقب‌مانده نیروهای طرحی و کارگران در گیلان تأکید کرد و گفت: نباید نیرویی با وجود دریافت کمترین حقوق مطالبه عقب‌مانده داشته باشد و مدیران آن مجموعه حقوق و اضافه کار خود را به طور کامل دریافت کنند.

* سازمان برنامه و بودجه گیلان در خواب غفلت است

استاندار گیلان با بیان اینکه انتظار داریم سازمان برنامه و بودجه استان شرایط خود در مورد نحوه توزیع اعتبارات کشوری به ویژه در بخش مواد ۱۰ و ۱۲ را اعلام کند، تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه گیلان با بررسی اعتبارات اختصاص داده شده باید عقب‌ماندگی جبران خسارت‌ها را مشخص کند.

نجفی متذکر شد: سازمان برنامه و بودجه گیلان باید با طرح مشکلات خود و پیگیری آن از طریق استاندار و مجمع نمایندگان استان اقدام کند.

وی، همچنین تامین منابع آبی مزارع کشاورزی را یکی از مسائل بحرانی در گیلان دانست و خاطرنشان کرد: در فصل کشاورزی تنها ۱۵ درصد بارندگی‌ها را با ۲۰۰ میلی‌متر بارندگی داریم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه نگاه کشور به استان نباید براساس میانگین بارندگی سالانه باشد، اظهار کرد: سال‌های گذشته سد منجیل ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب ذخیره آب برای ۱۷۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری داشت اما اکنون سطح زیر کشت به ۲۳۸ هزار هکتار افزایش پیدا کرده و برداشت از سد به ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی به پیشرفت بیش از ۳۰ درصدی ساخت سد شفارود اشاره کرد و افزود: پس از ۱۸ سال سد پلرود دارای ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی است.

نجفی با قدردانی در مورد استقرار بالگرد امداد در گیلان، بیان کرد: استقرار دائمی بالگرد در استان از مطالبات اصلی ما است.

این مسؤول، با بیان اینکه گیلان جزو پنج استان حادثه‌خیز کشور است، تصریح کرد: گیلان نیازمند توجه ویژه برای مقابله با حوادث غیر مترقبه است.

استاندار گیلان به تلاش ویژه فرمانداران، بخشداران و دهیاران با کمک دستگاه‌های اجرایی در مورد اعزام زائران اربعین حسینی (ع) اشاره کرد و گفت: با توجه به سهمیه ۲۰ هزار نفری گیلان اما تاکنون ۲۳ هزار نفر برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) ثبت‌نام کردند.

وی با اشاره به پذیرایی از شش هزار نفر مهمان خارجی زائر اربعین حسینی (ع) در گیلان، اظهار کرد: پذیرایی مذکور بدون اعتبار پیش‌بینی شده انجام شده است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار