کد خبر : 88109
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱

فرماندار رشت:

ثبت جهانی رشت به عنوان شهر«صنایع دستی» بهترین فرصت برای توسعه است

ثبت جهانی رشت به عنوان شهر«صنایع دستی» بهترین فرصت برای توسعه است

فرماندار رشت ثبت جهانی این شهر را به عنوان شهر «صنایع دستی» بهترین فرصت برای توسعه عنوان کرد.

به گزارش گیلانستان، حمیدرضا امام پناهی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه بررسی آخرین اقدامات صورت گرفته دستگاه‌های اجرایی در خصوص میزبانی از ارزیابان بین المللی ثبت جهانی رشت به عنوان شهر صنایع دستی اظهار کرد: تحقق این امر موضوعی مهم برای معرفی، برند سازی و تعیین محورهای توسعه شهرستان است.

 

وی با تاکید بر اینکه انجام وظایف محوله هر یک از دستگاه‌های اجرایی در راستای داوطلبی رشت برای عضویت در فهرست شهرهای جهانی صنایع دستی ضرورت دارد، افزود: تغییر نام میدان گیل به میدان صنایع دستی گیل کار خوبی بود که صورت پذیرفت.

 

امام پناهی ادامه داد: باید هر چه سریع‌تر نسبت به نصب المان‌های صنایع دستی و مرمت و بازپیرایی المان‌های موجود، نقاشی دیواری مرتبط با صنایع دستی در سطح معابر شهر، برپایی کارگاه آموزشی و نمایشگاه صنایع دستی و همچنین اطلاع رسانی مناسب در این خصوص اقدامات لازم صورت گیرد.

 

امام پناهی داشتن شناسنامه‌های جهانی مانند شهر خلاق خوراک، رشتی دوزی و شهر صنایع دستی را نمایانگر زمینه‌های مستعد رشت برای معرفی در سطح جهانی عنوان کرد و گفت: از این فرصت‌ها به بهترین نحو برای توسعه شهرستان بهره برداری شود.

 

وی افزود: با ثبت جهانی رشت به عنوان شهر صنایع دستی و به تبع آن رونق مراکز آموزشی، کارگاهی و نمایشگاهی، شاهد شکوفایی بازار کسب و کار و درآمد زایی مناسب خانواده‌ها خواهیم بود.

 

فرماندار رشت ارزش افزوده دست ساخته‌های زنان هنرمند سرپرست خانوار را از دیگر مزایای ثبت جهانی رشت برشمرد و تصریح کرد: علاوه بر خودکفایی اقتصادی آنان، نقش مؤثری نیز بر میزان اشتغال پایدار شهرستان خواهد داشت.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار