کد خبر : 37910
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵

دبیر اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون گیلان:

ثبت فشار خون ۵۰ درصد گیلانیان/ بیش از ۳۶۰ هزار نفر سنجش شدند

ثبت فشار خون ۵۰ درصد گیلانیان/ بیش از ۳۶۰ هزار نفر سنجش شدند

دبیر اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون گیلان از ثبت فشار خون ۵۰ درصد از جامعه هدف مردم این استان خبر داد و گفت: تاکنون فشار خون ۳۶۰ هزار و ۹۹۳ گیلانی سنجش شده است.

به گزارش گیلانستان محمد عباسی ظهر یکشنبه در حاشیه برگزاری مانور خودرویی طرح ملی کنترل فشار خون در رشت با اشاره به گذشته هفته نخست اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون، اظهار کرد: تاکنون فشار خون ۵۰ درصد از جامعه هدف شهروندان گیلان ثبت شده است.

وی با بیان اینکه مرحله دوم بسیج ملی کنترل فشار خون تا ۱۵ تیر ماه امسال ادامه دارد، افزود: بر اساس پیش بینی‌ها صورت گرفته در این طرح فشار خون ۷۵۰ هزار نفر از جمعیت بالای ۳۰ سال استان گیلان در جوامع هدف زنان باردار و بیماران کلیوی و بالای ۳۰ سال سنجش خواهد شد.

عباسی ادامه داد: تاکنون فشار خون ۳۶۰ هزار و ۹۹۳ نفر از شهروندان گیلانی با حضور در پایگاه‌های ثابت و سیار اعم از پایگاه‌های سلامت، خانه‌های بهداشت، بیمارستان‌های دولتی و خصوصی گیلان، آزمایشگاه‌ها و داروخانه‌ها سنجش و در سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) ثبت شده است.

دبیر اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در گیلان با اشاره به اینکه بیش از ۵ هزار و ۹۵ نفر در اجرای این طرح با دانشگاه علوم پزشکی همکاری می‌کنند، گفت: هزار و ۸۰۱ مرکز ثابت و سیار نیز برای حضور شهروندان گیلان و سنجش فشار خون آنها در سراسر استان در نظر گرفته شده است.

وی همچنین به برگزاری مانور خودرویی طرح ملی کنترل فشار خون نیز اشاره و یادآورشد: این مانور به همت دانشگاه علوم پزشکی گیلان و با مشارکت سازمان هلال احمر، شهرداری و شورای شهر رشت، پلیس راه گیلان، نیروی انتظامی استان، اورژانس ۱۱۵ و فرمانداری رشت و سازمان تاکسیرانی، مانور خودروهای امدادی و وسایل نقلیه عمومی در رشت برگزار شد.

عباسی افزود: در این مانور بیش از ۵۰ دستگاه خودرو امدادی و وسایل نقلیه عمومی حضور داشتند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار