کد خبر : 41598
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴

رئیس میراث فرهنگی صومعه سرا:

ثبت ملی مراسم سوم امام حسین (ع) در طاهرگوراب

ثبت ملی مراسم سوم امام حسین (ع) در طاهرگوراب

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری صومعه‌سرا از ثبت ملی مراسم سوم امام حسین (ع) طاهرگوراب ثبت ملی خبر داد.

به گزارش گیلانستان علیرضا مهرگان ظهر امروز در نشست با جمعی از فعالان حوزه گردشگری با بیان اینکه این شهرستان ظرفیت‌های بکری در حوزه گردشگری دارد، اظهار کرد: آماده استقبال از سرمایه‌گذاران در حوزه فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هستیم.

وی با بیان اینکه در مهرماه، هفته گردشگری را در این شهرستان برگزار می‌کنیم، افزود: صومعه‌سرا در حوزه گردشگری طبیعی، تاریخی، مذهبی و دریایی از طریق اتصال به تالاب بین‌المللی فعال و پویا است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری صومعه‌سرا با تصریح بر اینکه هفت اثر ثبت‌شده ملی داریم، گفت: گردشگران در حوزه تاریخی نیز به این شهرستان سفر می‌کنند و از جاذبه‌های دیدنی این شهرستان دیدن می‌کنند.

مهرگان با بیان اینکه مراسم واقعه عاشورای ضیابر ثبت ملی میراث معنوی شده است، خاطرنشان کرد: در تلاشیم مراسم سوم امام حسین (ع) طاهرگوراب را ثبت ملی میراث معنوی کنیم.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری صومعه‌سرا با اشاره به برداشت نیشکر در آذر و دی‌ماه سال جاری بیان کرد: نخستین جشنواره نیشکر را امسال و هم‌زمان با فصل برداشت در صومعه‌سرا برگزار می‌کنیم.

مهرگان با اشاره به فعالیت 6 هتل و ۱۰۰ مرکز اقامتی در این شهرستان افزود: سالانه بیش از ۳۰۰ هزار نفر گردشگر در صومعه‌سرا اسکان می‌یابند که ۷۰ مسافر کاشانه جدید نیز در حال ساماندهی و راه‌اندازی است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار