کد خبر : 43676
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳

مدیرکل اوقاف گیلان:

ثبت ۳ وقف در آستانه اشرفیه/ وقف‌های گیلان به ۱۴ رسید

ثبت ۳ وقف در آستانه اشرفیه/ وقف‌های گیلان به ۱۴ رسید

مدیرکل اوقاف گیلان از ثبت سه وقف جدید در شهرستان آستانه اشرفیه خبر داد و گفت: از ابتدای امسال ۱۴ وقف جدید در استان گیلان ثبت شده است.

به گزارش گیلانستان حجت الاسلام ستار علیزاده پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ثبت سه وقف جدید در شهرستان آستانه اشرفیه، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون چهار وقف در این شهرستان به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد وقف‌های استان گیلان نیز از ابتدای امسال با احتساب این سه وقف به ۱۴ عدد رسید، افزود: واقفین خیراندیش، «علی اکبر رجبی» و «فاطمه تقی پور» یک باب منزل مسکونی به مساحت ۸۰ مترمربع به ارزش حدود ۸۰۰ میلیون ریال را در روستای تمچال را وقف کردند.

مدیرکل اوقاف گیلان ادامه داد: نیت این وقف برای انجام امور قرآنی و روضه حضرت فاطمه زهرا (س) تعیین شده است.

وی تصریح کرد: این دو واقف خیراندیش یک قطعه زمین شالیزار به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال را نیز در همین روستا را هزینه در امور قرآنی و روضه حضرت فاطمه زهرا (س) نیز وقف کرده‌اند.

علیزاده در ادامه با بیان اینکه یک باب منزل مسکونی دیگر نیز در آستانه اشرفیه به مساحت ۴۰۰ متر مربع توسط «حسن قنبری» وقف شده است، گفت: ارزش این ملک سه میلیارد ریال در روستای تجنگوکه وقف شده است.

وی اظهار کرد: نیت این وقف، ساخت خانه عالم برای بقعه سیدعلی(ع) روستای تجن گوکه و در هزینه صرف امورات دینی و قرآنی و اطعام در ماه مبارک رمضان است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار