کد خبر : 41825
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 شهریور 1398- 58: 17

مدیرکل گمرک آستارا خبر داد:

جابه جایی بیش از ۳۱ هزار تن کالا از راه آهن آستارا

جابه جایی بیش از ۳۱ هزار تن کالا از راه آهن آستارا

مدیرکل گمرک آستارا با اشاره به جابه‌جایی ۳۱ هزار و ۸۵۱ تن کالای غیر نفتی از راه آهن آستارا، گفت: این میزان کالا توسط ۵۲۱واگن قطار در پنج ماهه نخست امسال به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش گیلانستان رسول امیدی با بیان اینکه ۳۱ هزار و ۸۵۱ تن کالای غیر نفتی از گمرک آستارا به خارج از کشور صادر شده است، گفت: این میزان کالا در توسط ۵۲۱ واگن قطاردر پنج ماهه نخست امسال از راه آهن آستارا به خارج از ایران صادر شده است.

امیدی سرامیک، سیمان، سنگ و کلینگر را از جمله کالاهای صادر شده از راه آهن بین المللی آستارا عنوان و اظهار کرد: در مقابل نیز ام دی اف، چوب و غلات از طریق بارانداز راه آهن آستارا وارد کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه در پنج ماهه نخست امسال ۹۲ هزار و ۷۵۶ تن کالا با یک هزار و ۴۷۷ واگن به ارزش ۲۷ میلیون و ۹۸۶ هزار دلار به بارانداز راه آهن آستارا وارد شده است، گفت: در همین مدت نیز هشت هزار و ۳۱۹ تن کالا با ۲۳۲ واگن به ارزش ۲۸ میلیون و ۹۸۳ هزار دلار از طریق همین بارانداز حمل و نقل ریلی شده است.

مدیرکل گمرک آستارا با بیان اینکه بارانداز راه آهن آستارا هنوز به راه آهن رشت متصل نشده است، ادامه داد: در حال حاضر کالاها به شیوه حمل و نقل ترکیبی و با کامیون‌های تراتزیتی از بارانداز به نقاط مختلف ایران حمل می شود.

امیدی با اشاره به اینکه بعد از تکمیل کریدور ریلی شمال-جنوب، حمل و نقل کالاها با قطار صورت خواهد گرفت، اظهار کرد: تکمیل و راه اندازی خط ریلی رشت – آستارا، گره‌های بزرگی را در حوزه تجارت ملی و بین المللی باز کرده و زمینه ساز توسعه تجارت منطقه ای می شود.

مدیر کل گمرک آستارا تصریح کرد: خط ریلی آستارا-آستارا نقش مهمی در تقویت ارتباطات اقتصادی ایران با کشورهایی نظیر جمهوری آذربایجان و روسیه دارد.

وی ادامه داد: راه آهن بین المللی آستارا-آستارا بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در شمالی ترین نقطه کریدور ریلی ایران قرار دارد و کالاهای ارسالی از بندرهای جنوب، از طریق این بارانداز به کشورهای حوزه قفقاز و اورآسیا منتقل می شود و کشورهای منطقه و تجار داخلی و خارجی به آینده روشن و تحولات اقتصادی این مسیر آهنی، چشم امید دوخته و بارها برای استفاده از آن ابراز علاقه کرده‌اند.

امیدی، تاکید کرد: روند رو به رشد آمار تجارت کالا و حمل و نقل ریلی گویای ظرفیت عالی این مسیر و نقش آن در تحولات اقتصادی آینده منطقه است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار