کد خبر : 1244
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۹

جاده ای خطر ناک که چهار بانده می شود

جاده ای خطر ناک که چهار بانده می شود

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به مسیر رودبنه به انبارسر گفت: برای تعریض و چهاربانده کردن این مسیر پرتردد و پر تراکم توانستیم مبلغ ۲میلیارد تومان اعتبار از وزارت راه و شهرسازی دریافت کنیم.

به گزارش “در گیلان” ،  به نقل از «لاهیجان»، محمدحسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه و رئیس مجمع نمایندگان گیلان  با بیان اینکه تنها راه دسترسی مردم شهرهای آستانه اشرفیه، لاهیجان، رودبنه و حتی سیاهکل به دریا و سواحل لاهیجان از مسیر لاهیجان یا آستانه اشرفیه به روستای انبارسر می باشد افزود: به همین علت این مسیر تقریبا پرتردد ترین جاده منتهی به دریای خزر در شرق گیلان به شمار می آید.

وی با اشاره به اینکه جاده آستانه به کیاشهر هم یک مسیر منتهی به دریاست ولی به جهت اینکه مسیرجاده انبارسر به دریا در دل آستانه اشرفیه، لاهیجان و رودبنه قرار دارد، اکثریت مسافرین برای دسترسی به ساحل خزر از این مسیر استفاده می کنند گفت: این مسیر از دل روستاهای پرترددی می گذرد که قدمت این جاده آن بیش از چهل و پنج سال می رسد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه پنج دهه قبل که این جاده ساخته شده نه این تراکم فعلی رفت و آمدی پیش بینی شده بود و نه تراکم جمعیتی در حاشیه خیابان وجود داشت افزود: به هرحال امروز به همین علل شاهد تصادفات و تلفات بسیاری در این جاده هستیم .

محمدحسین قربانی با بیان اینکه مسیرلاهیجان- رودبنه به انبارسر هم جاده منتهی به ساحل بوده و هم جاده دسترسی و عبوری روستائیان عزیز است افزود: ما چندین روستای پرتراکم و پرجمعیت همانند فوشازده، دهشال، ششکل، دهکا و دستک داریم که ساکنان آن از همین جاده تردد می کنند.

وی با بیان اینکه از طرف دیگر در کنار جاده اصلی بافت روستایی و کشاورزی حاکم است و تردد ماشین آلات کشاورزی در زمان برداشت محصولات کشاورزی، تراکم بسیار پیچیده ای را بر این مسیر حاکم کرده ادامه داد: هر هفته تعدادی از همشهریان و هم استانی های خود را به علت تصادف در این جاده از دست می دهیم که برای ما قابل قبول نیست.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه از همین رو چندین بار جهت تعریض این جاده اقدام شده گفت: در بودجه سال۹۵، تقریبا تنها پروژه ای که در استان گیلان توانست ردیف بیست-پانزده دریافت کند همین چهاربانده کردن جاده ساحلی بود.

وی با بیان اینکه کمبود اعتبارات دولتی باعث شده که نتوانیم طی این چندسال پروژه تعریض جاده انبارسر را شروع کنیم افزود: ولی خوشحالیم که به جهت ملاقاتی که با وزیر راه و شهرسازی و معاونین وی داشتیم توانستیم اعتبار لازم را برای چهاربانده کردن سه راه رودبنه به انبار سر دریافت کنیم.

نماینده مردم آستانه اشرفیه و کیاشهر در پایان افزود: در حال حاضر ۲ میلیارد تومان برای این پروژه تخصیص داده شده که امیدواریم برای رفاه و سهولت تردد مردم در این مسیر پر خطر به زودی عملیاتی شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

علی سعادت پنجشنبه , 9 مرداد 1399 - 16:59

باسلام خدمت شما عزیزاو وخسته نباشید،درخصوص تعریض جاده استانه به انبارسر،رودبنه سالهاست که خبری دردست نیست اگرخبری جدیددراین خصوص هست خواهشمندم انتشاردهید،باسپاس فراوان

ناشناس دوشنبه , 14 شهریور 1401 - 0:20

سلام خدمت شماعزیزان پس این جاده کی چهاربانده میشود،حتمازمانی که کشته هاله صدهزارنفربرسه،ازمسئولین خواهش میکنم هرچه سریعتر اقدام کنند

رفتن به نوار ابزار