کد خبر : 16571
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 مرداد 1396- 27: 20

جاذبه‌های گیلان، میزبان بیش از ۱۸ هزار گردشگر خارجی

جاذبه‌های گیلان، میزبان بیش از ۱۸ هزار گردشگر خارجی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۱۸ هزار و ۶۱۸ گردشگر خارجی در استان اقامت کرده‌اند.

به گزارش گیلانستان، رضا علیزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: فقط چهار هزار و ۴۷۶ گردشگر خارجی در تیرماه امسال از جاذبه های گردشگری گیلان بهره مند شدند که نسبت به دوره مشابه سال گذشته، چهار و نیم درصد افزایش داشته است.
وی یادآور شد: آئین نامه امنیت گردشگران خارجی استان به اعضاء و مدیران مربوطه به منظور توسعه گردشگری ابلاغ شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به اینکه آئین نامه امنیت گردشگران خارجی به دلیل اهمیت مقوله مذکور برای مسئولان گیلان در این استان مصوب شده ، وجود امنیت در گیلان را مهمترین دلیل حضور گردشگران خارجی ذکر کرد.
وی با اشاره به اینکه آمار گردشگران خارجی در استان رو به افزایش است، گفت: گیلان از استان های مهم گردشگری کشور است که هر ساله در ایام تعطیلات و غیرتعطیلات، گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند.
علیزاده بر لزوم رعایت مفاد آیین نامه امنیت گردشگران خارجی تاکید کرد و گفت: گردشگران خارجی نقش سفیران فرهنگی را ایفا می کنند لذا فراهم کردن امکان حضور این افراد ، تامین امنیت آنان و حضور راهنمایان در کنار گردشگران ، امری ضروری است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با تاکید بر لزوم مشارکت و تعاملات بین بخشی، ورود بخش خصوصی در ایجاد هتل، مجتمع های گردشگری و … را موجب رونق گردشگری در استان دانست و گفت: بسترهای لازم برای ورود بخش خصوصی و سرمایه گذار در استان، فراهم است.
۸۷ هتل، ۲۳ هتل آپارتمان، ۷۵ مجتمع گردشگری، ۴۷ مهمانپذیر، یک هزار و ۴۳ خانه مسافر ، ۲۳۳ واحد پذیرایی بین راهی و سفره خانه سنتی و ۵۳ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان فعال هستند.
در زمان حاضر در تاسیسات گردشگری استان شش هزار و ۳۲ نفر شاغل هستند که از این تعداد چهار هزار و ۹۲۶ نفر مرد و یک هزار و ۱۰۶نفر را بانوان تشکیل می دهند.
هم اکنون ۲۰ هتل و مجتمع اقامتی پذیرایی در گیلان با استفاده از تسهیلات مصوب در سفر حجت الاسلام روحانی رئیس جمهوری به گیلان و سرمایه گذاری بخش خصوصی، در حال ساخت و اجراست. ساخت این طرح ها ۶۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت کار دارد و برای اجرای آنها پرداخت ۶۰۰ میلیارد ریال از تسهیلات سفر کاروان تدبیر و امید مصوب شده است./ ۸دی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار