کد خبر : 25331
تاریخ انتشار : شنبه 15 اردیبهشت 1397- 11: 10

جاسوس محیط زیست چه اطلاعاتی را از رشت با خود برد؟!/ حضور کاوه مدنی در جلسه شورای شهر چه فایده ای برای مردم داشت؟

جاسوس محیط زیست چه اطلاعاتی را از رشت با خود برد؟!/ حضور کاوه مدنی در جلسه شورای شهر چه فایده ای برای مردم داشت؟

در روزی که کاوه مدنی در رشت حضور داشت چه اتفاقاتی افتاد و چه اطلاعاتی در اختیار این جاسوس سرویس های بیگانه قرار گرفت!؟

به گزارش گیلانستان، ۱۲اسفند بود که کاوه مدنی به دعوت شورای شهر رشت در سی و دومین جلسه علنی شورای شهر حضور بعمل رساند.

این دعوت که بدون هیچگونه اطلاع رسانی از قبل و در سکوت رسانه ای انجام شد از همان ابتدا شائبه هایی را به وجود آورد که با واکنش برخی از رسانه های انقلابی روبرو شد. بطوری که با پیگیری انجام شده نه رئیس شورا و نه سخنگوی شورای شهر حاضر به پاسخگویی نشدند!


کمتر از سه هفته بعد از حضور کاوه مدنی در رشت زمزمه های جاسوسی وی شدت گرفت تا آنجا که برخی رسانه ها خبر فرار وی از کشور را منتشر نمودند. روزنامه وطن امروز نوشت:

کاوه مدنی، معاون سازمان محیط ‌زیست و یکی از متهمان پرونده جاسوسی محیط‌زیستی از کشور فرار کرد.
این روزنامه در ادامه درباره فرار کاوه مدنی از کشور آورده است: کاوه مدنی، معاون دوتابعیتی رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست که در ماجرای جاسوسی «موسسه حیات‌وحش میراث پارسیان» نام او به عنوان یکی از متهمان این پرونده مطرح شده بود، بدون سروصدا از ایران فرار کرد. مدنی که ممنوع‌الخروج شده بود، به طرز مشکوکی توانست از ایران خارج شود و حالا مدتی پس از خروج از ایران، از سمت خود استعفا کرده و گفته است به ایران بازنمی‌گردد.

همچنین احمد امیر‌آبادی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی  با اشاره به پرونده کاوه مدنی معاون رئیس سازمان محیط زیست و فرار او از کشور گفت: آقای کاوه مدنی در ابتدای دولت دوازدهم و مستقیماً از خارج از کشور آمد و به‌عنوان معاون رئیس سازمان محیط زیست انتخاب شد.

وی افزود: شکی در این موضوع نیست که ما از نخبگان حمایت می‌کنیم ولی موضوعی که در این پرونده مورد تأکید بوده این است که نه‌تنها سازمان محیط زیست بلکه دستگاه‌های امنیتی ما باید درباره احتمال دوتابعیتی بودن این فرد پاسخگو باشند چون وقتی شخصی از کشور خارج می‌شود و قصد بازگشت ندارد یا باید دوتابعیتی باشد و یا اینکه اقامت یک کشوری را از گذشته اخذ کرده باشد.

امیرآبادی ادامه داد: کاوه مدنی باید در محل کار خود حاضر می‌شد و استعفای خود را به‌شکل رسمی تقدیم رئیس سازمان محیط زیست می‌کرد ولی وقتی که او از طریق فضای مجازی و بیرون از ایران استعفای خود را اعلام می‌کند قطعاً شائبه‌ دست‌داشتنش در پرونده جاسوسی اخیر در سازمان محیط زیست را تقویت می‌کند.
وی افزود‌: سرویس‌های جاسوسی به‌شکل دائم با برخی سازمان‌های علمیِ خصوصی در ارتباط هستند و نخبگان این سازمان‌ها را به‌استخدام خود در آورده و پس از آموزش روش‌های جاسوسی به این افراد، از طریق آنها اطلاعات امنیت کشور را به‌سرقت می‌برند.

حال سید امیر حسین علوی بعنوان رئیس شورا و فاطمه شیرزاد بعنوان رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر پاسخ دهند که چرا در شرایطی که هنوز پرونده اتهامات کاوه مدنی در دادگاه بعنوان یکی از متهمان اصلی پرونده مربوط به شبکه نفوذ و جاسوسی در پوشش محیط زیست باز بوده ، از وی دعوت شد تا در صحن علنی شورا حضور بعمل رساند!؟
نتیجه حضور کاوه مدنی در رشت چه بود و چه دستاورد هایی را به همراه داشت!؟
در روزی که کاوه مدنی در رشت حضور داشت چه اتفاقاتی افتاد و چه اطلاعاتی در اختیار این جاسوس سرویس های بیگانه قرار گرفت!؟

انتهای پیام/ رویداد گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار