کد خبر : 69341
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶

جام دریا برای نخستین بار به میزبانی ایران در انزلی برگزار می شود

جام دریا برای نخستین بار به میزبانی ایران در انزلی برگزار می شود

دو ناو کشور قزاقستان در حالی در بندرانزلی پهلو گرفتند که رقابت های جام دریا برای نخستین بار به میزبانی ایران و در ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش برگزار می‌شود.

به گزارش گیلانستان، صبح دوشنبه دو ناو «مانگیستاو» و «ساری آرکا» وارد آب‌های داخلی ایران شده و پس از پهلو گیری در بندرگاه انزلی مورد استقبال ناوگان شمال نیروی دریایی قرار گرفتند.

این دو ناو در حالی وارد آب‌های جمهوری اسلامی ایران شدند که قرار است ششمین دوره از رقابت‌های جام دریا برای نخستین بار به میزبانی ایران و با حضور ۴۰۰ ورزشکار از کشورهای روسیه، آذربایجان و قزاقستان در بندر انزلی برگزار شود.

شناورهای قزاقستان نخستین شناورهایی هستند که خود را به محل مسابقات رساندند و ۶ ناو دیگر از کشورهای روسیه و جمهوری آذربایجان در راه ایران هستند.

برگزار کنندگان این رقابت‌ها این مسابقات را فرصت خوبی برای به نمایش گذاشتن توانمندی‌های رزمی شناورهای کشورمان به کشورهای حاشیه دریای خزر دانستند.

جام دریا برای نخستین بار به میزبانی ایران در انزلی برگزار می شود

گفتنی است؛ سلامت شرکت کنندگان این مسابقات با انجام تست کرونا تأیید شده و ورزشکاران حاضر واکسن کرونا را دریافت کرده و شرکت کنندگان کشورهای مختلف در شناورهای خود مستقر خواهند بود و ترددی در سطح شهر نخواهند داشت.

این مسابقات بین المللی که اوایل شهریور امسال آغاز می‌شود شامل بخش‌های شناوری، مراحل تیر اندازی سطحی، هوایی، مهار بویه در دریا و کنترل صدمات است و در دو مرحله در دریا و ساحل برگزار می‌شود که بندرانزلی میزبان رقابت‌های شناوری و بندر چابهار میزبان مسابقات غواصی جام دریاست.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار