کد خبر : 4064
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 اردیبهشت 1395- 24: 16

جدیدترین اخبار از جبهه «خان‌‌طومان»؛ عملیات احساسی آغاز نمی‌شود

جدیدترین اخبار از جبهه «خان‌‌طومان»؛ عملیات احساسی آغاز نمی‌شود

در حملات چند روز گذشته به خان‌‌طومان و مناطق اطراف آن، حدود ۴۰۰ تروریست هلاک یا زخمی شده‌اند و این، مقدمه عملیات آزادسازی است.

به گزارش درگیلان به نقل از فارس جدیدترین خبرهای رسیده از جبهه خان طومان در ریف جنوبی حلب حاکی است که ارتش سوریه و متحدانش از حالت تدافعی جمعه گذشته خارج و به وضعیت هجومی تغییر وضعیت داده‌اند.

ارتش و متحدانش پیشروی ائتلاف «جیش الفتح» را کاملا متوقف کرده‌اند و به دلیل اشراف بر منطقه، هرگونه تحرک عناصر احرار الشام یا النصره را که تلاش می‌کنند به محور زربه فشار بیاورند، هدف می‌گیرند و تقریبا تمام تلاش‌هایی که برای نزدیک شدن به زربه انجام شده،‌ در نطفه سرکوب شده است.

عناصر ائتلاف تروریستی جیش الفتح بیشتر در جبهه شمال شرق و بخش غربی خان طومان متمرکز هستند و طی دو سه روز گذشته شدیدا تلاش کردند که به سمت منطقه راشدین چهارم و پنجم و محور الزربه پیشروی کنند.

یک منبع میدانی در جبهه خان طومان به «بین‌الملل فارس» گفت که «عملیات اصلی آزادسازی تاکنون آغاز نشده و در این خصوص احساساتی عمل نمی‌شود».


موقعیت خان‌طومان در ج.غرب حلب / اندازه بزرگتر نقشه در اینجا  

انهدام یک تانک و چند خودرو تروریست‌ها

به گفته او طی درگیری‌های دو سه روز گذشته حداقل سه تانک و تعدادی خودرو مجهز به دوشکا تروریست‌ها منهدم شده و جنگنده‌های روسیه و سوریه پس از بهبودی شرایط جوی مواضع افراد مسلح را در خان طومان، خان العسل، اتوبان حلب-دمشق، الزربه و الراشدین چهارم علاوه بر خطوط امدادی تروریست‌ها را مرتبا زده‌اند.

این منبع، حملات هوایی مذکور را مقدمه عملیات زمینی دانست و گفت که «عملیات آزادسازی شهرک‌ خان طومان هنوز آغاز نشده اما مواضع تروریست‌ها با خمپاره و موشک‌های برد کوتاه که قدرت تخریب بالایی دارد، هدف قرار می‌گیرد». یگان توپخانه اکنون با هماهنگی و دقت بالایی در حال کوبیدن مواضع تروریست‌هاست.

انهدام یک موشک‌انداز تاو

این منبع میدانی با بیان این که تروریست‌ها به موشک‌های تاو آمریکایی مجهز شده‌اند، گفت: نیروهای مقاومت با رصد دقیق موفق شدند یکی از مکان‌های شلیک موشک‌های تاو را شناسایی کنند و در ادامه با حملات دقیق این نقطه منهدم کردند.

وی افزود: تمامی عناصر تروریستی در اتاقک شلیک موشک کشته شدند.

تلف و زخمی شدن ۴۰۰ تروریست

این منبع میدانی به تلفات جیش الفتح طی چند روز گذشته اشاره کرد و گفت که «در نتیجه حملات هوایی و موشکی به شهرک خان طومان نزدیک به ۴۰۰ تروریست کشته یا زخمی شده‌اند».

به گزارش بین‌الملل فارس، در زمان آتش‌بس، با کمک‌های دولت ترکیه، آمریکا و رژیم عربستان چند هزار فرد مسلح از استان ادلب سوریه به حومه جنوبی حلب منتقل شدند و همچنین پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی در اختیار آنان قرار گرفت.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار