کد خبر : 59847
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 آذر 1399- 27: 17

در حاشیه تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۰؛

جدیدترین شاهکار روحانی در اداره کشور/ اگر مجلس دهم بود و لاریجانی هم رئیس مجلس، آیا جناب روحانی به خاطر کرونا در صحن بهارستان حاضر نمی‌شد؟ +تصاویر

جدیدترین شاهکار روحانی در اداره کشور/ اگر مجلس دهم بود و لاریجانی هم رئیس مجلس، آیا جناب روحانی به خاطر کرونا در صحن بهارستان حاضر نمی‌شد؟ +تصاویر

باید از آقای رئیس جمهور پرسید اگر شرایط کرونایی در مجلس دهم پیش آمده بود و ریاست مجلس هم بر عهده علی لاریجانی بود باز آقای رئیس جمهور در مجلس حضور پیدا نمی کردند؟

به گزارش گیلانستان، همواره یکی از جلسات مهم نیمه دوم سال، تقدیم لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس بوده است. در حالی که همه ساله به دلیل اهمیت موضوع، رسم بر این بوده که رئیس جمهور در میانه آذر (موعد مقرر تقدیم بودجه طبق قانون اساسی) به همراه اعضای کابینه در صحن علنی مجلس حاضر شده و لایحه بودجه سال آینده را تقدیم مجلس شورای اسلامی کند، اما امروز آقای روحانی به دلیل رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا(!) از حضور در مجلس سر باز زد و لایحه بودجه به عنوان مهم ترین سند مالی کشور حتی نه توسط معاون اول بلکه توسط حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهور تقدیم مجلس شد.

قالیباف هم که در ابتدای جلسه در مورد بودجه نطق کرده بود زمان تقدیم لایحه بودجه از صحن خارج شد تا معاون رییس جمهور لایحه را به نایب رییس دوم مجلس تحویل دهد.

لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در حالی امروز توسط حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، بدون هیچ دفاعی از سوی دولت به مجلس تقدیم شد که حتی نوبخت هم در این جلسه حاضر نشد!

این رفتار روحانی با انتقاد نمایندگان مجلس روبرو شد. خصوصا آنکه بودجه سال آینده به عنوان سال تحویل دولت به رئیس جمهور بعدی و همچنین مشکلات اقتصادی حاکم بر معیشت مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار است که حضور رئیس جمهور، توضیحات وی و احیانا دفاع از لایحه پیشنهادی می توانست نشان دهد تا چه حد این موضوعات برای رئیس دولت مهم است.

روحانی صبح امروز در جلسه دولت گفت: «گمانه‌زنی‌‌هایی ممکن است در رسانه‌ها مطرح شود که عدم حضور من در مجلس به خاطر مصوبه دیروز مجلس است که البته دولت با آن مصوبه موافقت ندارد و آن را برای روند فعالیت‌های دیپلماتیک مضر می‌داند، امّا نرفتن به مجلس صرفاً ‌به دلیل پروتکل‌‌های بهداشتی بوده است».
لازم به ذکر است روحانی از ابتدای آغاز مجلس یازدهم فقط در مراسم تحلیف نمایندگان حضور پیدا کرد و حتی در جلسه رای اعتماد به وزرا نیز حاضر نشد.باید از آقای رئیس جمهور پرسید اگر شرایط کرونایی در مجلس دهم پیش آمده بود و ریاست مجلس هم بر عهده علی لاریجانی بود باز آقای رئیس جمهور در مجلس حضور پیدا نمی کردند؟

در همین باره، حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس در نشست علنی امروز خانه ملت طی تذکری با استناد به بند ج ماده ۱۰۷ آیین نامه‌ داخلی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: براساس این بند رئیس جمهور باید نسبت به کلیات لایحه بودجه نطق می‌کرد اما وی در مجلس حاضر نشد.نوروزی افزود: اگر مسئله نیامدن رئیس جمهور بحث کرونا است که نمایندگان و معاون وی نیز انسان هستند چرا ظلم کردند و نیامدند و لایحه را با اسنپ ارسال کردند. تا کی باید اهانت ها را بپذیریم، در این بودجه برای دولت آینده ۳۰۰ هزار میلیارد تومان کسری به وجود خواهد آمد؛ از این رو باید چنین ارائه بودجه ای را به خودشان برمی‌گرداندید.

گفتنی است فارغ از انتقادهای جدی به رفتارهای بعضا عجیب آقای رئیس جمهور در ماه های سپری شده از دوران مدیریت کرونا، بی نظمی در تشکیل جلسات شوراهای عالی نظیر انقلاب فرهنگی، فضای مجازی و همچنین عدم حضور رئیس دولت در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمله نقاط تاریک ریاست جمهوری آقای روحانی است.

انتهای پیام/جهان نیوز
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار