کد خبر : 41662
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 شهریور 1398- 45: 11

رئیس میراث فرهنگی گیلان:

جذب سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیاردی در حوزه گردشگری صومعه‌سرا

جذب سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیاردی در حوزه گردشگری صومعه‌سرا

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صومعه‌سرا از جذب سرمایه‌گذاری بیش از ۸۰ میلیارد ریالی در حوزه گردشگری این شهرستان خبر داد.

به گزارش گیلانستان علیرضا مهرگان با اشاره به گردشگرپذیر بودن این شهرستان به عنوان پایتخت ابریشم ایران اظهار کرد: از مهم‌ترین مشکلات صومعه‌سرا در حوزه توسعه گردشگری کمبود هتل و مراکز اقامتی است که از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دعوت می‌کنیم تا با استفاده از بسته‌های حمایتی دولت در این حوزه ورود کنند.

 وی با بیان اینکه برای جذب گردشگر امسال فقط در دو پروژه بیش از ۸۰ میلیارد ریال جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داشتیم، افزود: صومعه‌سرا بهشت گیلان بوده و دارای مناظر طبیعی بکر و آثار ملی تاریخی و محصولات کشاورزی گردشگرپذیر است.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صومعه‌سرا با اشاره به تکمیل ظرفیت واحدهای اقامتی این شهرستان در ایام پیک سفر گفت: تنها شهری هستیم که در ایام پیک سفر و بسیاری از روزهای سال شاهد تکمیل ظرفیت واحدهای اقامتی هستیم به‌طوری‌که اقامت سالانه گردشگران تا بیش از ۳۴۰ هزار نفر در هتل‌ها، واحدهای اقامتی، مدارس و واحدهای اقامتی دولتی و مسافرکاشانه‌ها گزارش شده است.

مهرگان با بیان اینکه صومعه‌سرا در سطح ملی به شهر جشنواره‌ها معروف شده است، تصریح کرد: سالانه ده‌ها جشنواره در این شهرستان برگزار می‌کنیم که بیش از ۱۵۰ هزار نفر از سراسر کشور در این جشنواره‌ها حضور می‌یابند.

وی با درخواست از شهرداری صومعه‌سرا برای نصب المان جشنواره‌ها در ورودی این شهرستان گفت: برگزاری جشنواره‌های تخصصی نقش مهمی در معرفی، افزایش میزان گردشگران و در نهایت معیشت مردم این شهرستان دارد که باید بیش از پیش از این ظرفیت‌ها بهره برد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار