کد خبر : 6577
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴

جذب غیرقانونی ۵۰۰ نفر در دستگاه‌های اجرایی گیلان / دستگاههای استان با رابطه و پارتی‌بازی استخدام می کنند

جذب غیرقانونی ۵۰۰ نفر در دستگاه‌های اجرایی گیلان / دستگاههای استان با رابطه و پارتی‌بازی استخدام می کنند

نماینده مردم رشت از جذب غیرقانونی حدود ۵۰۰ نفر جوان گیلانی در دستگاه های دولتی خبر داد و خواستار ورود هرچه سریعتر دیوان محاسبات کشور و سازمان بازررسی به رسیدگی این موضوع شد.

به گزارش گیلانستان : جبار کوچکی نژاد از جذب غیرقانونی نیروی انسانی در دستگاه های استان خبر داد و اظهار داشت: این تعداد نیرو با پارتی بازی و در قالب نیروهای طرحی جذب بکار شده اند.

وی به لزوم نظارت دیوان محاسبات و بازرسی کشور به جذب‌های اینچنینی تاکید کرد و افزود: جذب این تعداد نیرو غیرقانونی و بدون مجوز بوده و باید دستگاه های نظارتی کشور هرچه سریعتر ورد پیدا کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس با اعلام اینکه این افراد که تعدادشان به حدود ۵۰۰ نفر هم می رسند با فامیل بازی و پارتی بوده است، گفت: دستگاه های دولتی این تعداد از نیروی انسانی را جذب کرده اند و قرار است حقوقشان را از طرح های عمرانی استان پرداخت کنند.

کوچکی نژاد با هشدار به اینکه پولی در ردیف بودجه عمرانی گیلان وجود ندارد تا به این جوان‌ها پرداخت شود، اظهار کرد: جذب این تعداد نیروی انسانی در آینده با مشکلات مواجهه می شوند و در بین راه گیر می‌کنند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه اگر قرار است نیرویی جذب شود مستلزم برگزاری آزمون استخدامی است، گفت: تنها راه استخدام در کشور برگزاری آزمون است تا صلاحیت های افراد برای ورود به دستگاه ها مشخص شود.

وی با ابراز ناراحتی از اینکه قوم گرایی و خویشاوندی جای خود را به تخصص و تعهد در جذب نیروی انسانی این نیروها عوض کرده است، خاطرنشان کرد: این یک هشدار بزرگ برای دستگاه های نظارتی است که در این بخش ورود و هرچه سریعتر به این بحران رسیدگی کنند.

کوچکی نژاد با تاکید بر اینکه باید جلوی تبعیض و سرگردانی جوانها در جذب نیروها گرفته شود، اذعان داشت: نباید هر کسی که در تهران صاحب قدرت است دستش را در گیلان ببرد و هرکاری که دلش خواست را انجام دهد.

نماینده مردم رشت با بیان اینکه باید به مصارف بیت المال حساس بود، تأکید کرد: اگر قرار باشد جذب افراد هرکی هرکی شود ما خانواده هایی داریم که چهار فرزند تحصیلکرده و آماده بکار دارد که هنوز وارد بازار کار نشده اند.

وی با اعلام اینکه جذب نیروی انسانی در دستگاه های دولتی باید عادلانه باشد، گفت: جذب نیروها در گیلان شدت گرفته و هر دستگاهی ۴۰ تا ۵۰ نیروی غیرقانونی جذب کرده است که جای تاسف دارد.

کوچکی نژاد به جذب زیرمیزی این تعداد نیرو نیز اشاره کرد و هشدار داد: باز هم تاکید می کنم دستگاه های نظارتی باید جلوی رفتارهای غیرقانونی افراد را بگیرند.

نماینده مردم رشت با اشاره به اینکه انتخابات نزدیک است و می خواهند از این طریق رای برای خود جمع کنند، گفت: نباید از جوان ها بعنوان ابزار استفاده کرد و سپس بعد از چند ماه نیروهای جذب شده از کار برکنار شوند./دانا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار