کد خبر : 25919
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱

جزءخوانی قرآن کریم در بقعه متبرکه “خواهر امام” رشت

جزءخوانی قرآن کریم در بقعه متبرکه “خواهر امام” رشت

این روزها، صوت دلنشین قرآن از هر کوی و برزنی به گوش رسیده و جلسات جزءخوانی قرآن کریم در مساجد، بقاع، حسینه ها و منازل برگزار می شود و از هر جا که می گذری صوت کبریایی قرآن را می شنوی.

به گزارش گیلانستان، رمضان، ماه ضیافت الهی از راه رسید تا بار دیگر دلهایمان را با نوای ملکوتی قرآن پیوند دهیم.

 

این روزها، صوت دلنشین قرآن از هر کوی و برزنی به گوش رسیده و جلسات جزءخوانی قرآن کریم در مساجد، بقاع، حسینه ها و منازل برگزار می شود و از هر جا که می گذری صوت کبریایی قرآن را می شنوی.

 

گیلان یکپارچه مهد قرآن شده و پیر و جوان، زن و مرد همگی با حضور در جلسات قرآنی فضای معنوی را در جامعه گسترش داده و شمیم قرآن را در هوای استان پراکنده کرده اند.

ساعت به وقت عاشقی که می شود هوای دلت پر می کشد تا به محفلی بروی که در جوار بقعه متبرکه خواهر امام رشت سراسر نور است و ایمان.

 

داخل صحن که می شوی عطر دلنشین قرآن همه جا پراکنده و مشامت را نوازش می دهد. این اولین سالی است که مراسم استانی جزخوانی قرآن در ماه رمضان در بقعه متبرکه خواهر امام رشت بر پا می‌شود.

 

نوجوانان با شوری عاشقانه در این محفل گرد هم آمده و میهمان محفلی قرآنی در ماه قرآن می شوند. کودکان نیز همراه والدین خود در این محفل حضور داشته و تلاش می کنند تا با بزرگسالان همنوا شده و آیات دلنشین قرآن را تلاوت کنند.

 

مهدیه. ن، یکی از بانوان حاضر در این محفل با بیان اینکه فضای معنوی خاصی بر این محفل حاکم است اظهار داشت: برپایی محفل قرآنی در کنار بقعه فاطمه اخری خود فرصتی معنوی جهت پالایش روح و اتصال به عبودیت است.

 

وی ادامه داد: همه نوع قشری از نوزادان گرفته تا خردسالان در این محفل پای سفره قرآن نشستند.

امیرعلی.الف از دانشجویان حاضر در این محفل قرآنی که با دستانی به سوی آسمان همنوا با قاریان قرآن به تلاوت می پرداخت گفت: برگزاری محافل قرآنی موجب گسترش فرهنگ قرآن در جامعه و ایجاد فضایی معنوی در سطح شهر می شود.

 

وی با بیان اینکه قرآن سراسر پند و عبرت است اذعان کرد: هنگامی که در محضر قرآن هستی متوجه گذران وقت نمی شوی و روح خود را صیقل می دهی.

 

این دانشجوی گیلانی تاکید کرد: قرآن درس کامل زندگی است و باید تلاوت آن همراه با تدبر باشد.

 

زهرا. ت، دختر جوان گیلانی با بیان اینکه قرآن به انسان آرامش می دهد افزود: قرآن تنها راه سعادت بشر است و جهت صحیح زندگی را به انسان نشان می دهد.

 

وی خواستار برپایی محافل قرآنی به صورت مداوم در طول سال شد و بیان کرد: باید کودکان و نوجوانان با فرهنگ قرآن آشنا شده و بیش از پیش با قرآن انس بگیرند تا از گزند آسیب ها در امان بمانند.

پایان پیام/ شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار