کد خبر : 27479
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 مرداد 1397- 06: 11

جزئیات تصویب طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی از زبان رئیس فراکسیون گردشگری مجلس

جزئیات تصویب طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی از زبان رئیس فراکسیون گردشگری مجلس

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: براي متكي نبودن به اقتصاد نفتي لازم است اقتصاد كشور را در حوزه هاي ديگر علي الخصوص گردشگري تقويت نماييم .

جبار کوچکی نژاد در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی گیلانستان اظهار کرد: طرح تشكيل وزارت ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي روز چهارشنبه در صحن مجلس به تصويب رسيد.

رئيس فراكسيون گردشگري مجلس در ارتباط با مصوب شدن اين طرح گفت: دولت موظف شد تا ساختار وزارت گردشگري را به مجلس ارائه دهد .

وي افزود: براي متكي نبودن به اقتصاد نفتي لازم است اقتصاد كشور را در حوزه هاي ديگر علي الخصوص گردشگري تقويت نماييم .

کوچکی نژاد در ادامه گفت: وضعيت اقتصادي بيمار و نابسامان كنوني نتيجه سياست هاي اشتباه اقتصادي و متكي بودن به اقتصاد نفتي مي باشد و نيازمند درماني بنيادين بوده و هست.

نماینده مردم رشت در مجلس خاطرنشان کرد: بيرون آمدن اقتصاد كشور از انحصار درآمدهاي نفتي كه با توجه به تجديد ناپذير بودن و وابستگي به وقايع سياسي همواره ناپايدار است و داشتن تدبيري صحيح در حوزه اقتصاد و اتكا به توانايي ها و داشته هاي ملي و دانش و تكنولوژي دانشمندان و دانش پژوهان و فعالان داخلي ميتواند موجبات احياي اقتصاد كشور را فراهم نمايد .

رئيس فراكسيون گردشگري مجلس بیان نمود: در همين راستا و با توجه به اينكه طبيعت ايران جزء ٥ طبيعت زيباي دنيا مي باشد و طبق فرموده مقام معظم رهبري  كه مي بايست ميزان حضور توريست خارجي در كشور به ٢٠ ميليون گردشگر برسد، ولي متاسفانه هم اكنون تنها پذيراي ٢ الي ٣ ميليون گردشگر در كشور هستيم و تراز گردشگري در كشور ما منفي است.

کوچکی نژاد ادامه داد: مدت ها بود در فراكسيون گردشگري با نمايندگان منتخب ملت براي نيل به اين اهداف و البته شناخت بهتر ظرفيت هاي ملي در اين حوزه و شناساندن بهتر مردم ايران و فرهنگ ايراني به جهانيان و همينطور برنامه ريزي مدون و صحيح براي اشتغالزايي و كسب درامد با اتكا بر ظرفيت هاي ملي و توانايي هاي بومي و محلي مردم شريف ايران به دنبال تشكيل وزارت ميراث فرهنگي، گردشگرب و صنايع دستي بوديم كه تصويب اين طرح خبر خوب ما براي مردم شريف ايران و  فعالان اين حوزه است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار